اخبار

همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، سیزدهمین یادواره شهدا برگزار شد.

همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، سیزدهمین یادواره شهدا برگزار شد.
سیزدهمین یادواره شهدا، تجلیل از ایثارگران و گردهمایی بزرگ بسیجیان‌ مطابق هر ساله با هدف احیاء فرهنگ ایثار و رشادت و بیعت دوباره با آرمانهای امام راحل، شهدا و انقلاب اسلامی روز یکشنبه ۱۴ بهمن ماه ۹۷ در تالار چند منظوره ی شرکت فولاد خوزستان انجام شد.
 یادواره
 
به گزارش روابط عمومی در این مراسم که یکشنبه ۱۴ بهمن ماه ۹۷ با حضور خانواده معظم شهدا، جانبازان، آزادگان، ایثارگران، بسیجیان و مسئولان استانی همراه بود؛ حجت السلام میر احمدرضا حاجتی امام جمعه موقت اهواز با ادای احترام به مقام شامخ شهدا، فولاد خوزستان را یک سازمان نخبه پرور و الگوی موفق در زمینه اقتصاد مقاومتی دانست
حاجتی  
  حاجتی با اشاره به سخنان امام (ره) افزود: برای درک کامل ارزش خون شهیدان‌مان باید راه طولانی بپیماییم و باید در آیند‌گان ارزش جایگاه واقعی شهیدان را جستجو کرد.
وی تصریح کرد: دشمنان با ایجاد پایگاه‌های نظامی و با در دست داشتن اقتصاد جهانی و مراکز علمی تلاش داشتند تا بر دنیا حکومت کنند و هدفشان وابسته نگه داشتن کشورهای جهان است.
امام جمعه موقت اهواز ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این یادواره گفت: دفاع مقدس جایست که رزمندگان توانستند با درایت رهبر فرزانه انقلاب در هشت سال جنگ تحمیلی مقابل ابرقدرت‌های جهان بایستند؛ شهیدانی همانند علی هاشمی و اسماعیل فرجوانی کسانی بودند که با جانفشانی اجازه ندادند ذره‌ای از خاک وطن به تصرف دشمن در بیاید.
وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی تصریح کرد: در حوزه موشکی قدرت هفتم دنیا و در استفاده از پهباد بالاتر روسیه و چین، در پدافند هوایی بالاتر از فرانسه، روسیه، چین و در نانو تکنولوژی قدرت اول منطقه و نوزدهم دنیا هستیم؛ در تولید فولاد نیز در میان ده کشور برتر جهان جای داریم.
حجت الاسلام والمسلمین حاجتی در پایان سخنان خود تاکید کرد: شهیدان مظهر قدرت اسلام و افتخار این کشور هستند و بدانید این انقلاب محدود به ایران نیست؛ بلکه نقطه شروع حکومت اسلام به پرچم‌داری امام زمان (عج) است.

 
 شریعتی
 
 در این مراسم غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان نیز طی سخنانی تاکید نمود: عزت و اقتدار ایران اسلامی، اجر صبر و استقامت مردم بود که وعده خداوند است. بزرگداشت یاد و خاطره شهدا و حضور آنان در جامعه، ما را به کمال می‌رساند. یقینا توجه به شهدا و خانواده آنان منشا برکات و خیرات برای جامعه است. نباید گذشت زمان، باعث به فراموشی سپردن یاد شهدا در جامعه شود چرا که آنجا آغاز انحراف راه ما خواهد بود.
وی ضمن تسلیت ایام فاطمیه و گرامیداشت دهه فجر گفت: با سپری شدن چهل سال از عمر پر برکت انقلاب اسلامی، یکی از قدرت‌های بزرگ و تاثیرگزار منطقه هستیم. این اقتدار را مرهون خون شهدای عزیزی است که خالصانه در این مسیر برای اعتلای کلمه‌ی الله و بالابردن پرچم پرافتخار اسلام و انقلاب جانفشانی کردند. عزت ایران اسلامی اجری‌ است که خداوند در مقابل صبر و استقامت شهدا و مردم، ارزانی داشته است.
استاندار خوزستان با اشاره به موفقیت‌های فولاد خوزستان در زمینه‌های اقتصادی و تولید اظهار داشت: این مجموعه بزرگ صنعتی امروز به لطف الهی و تکیه بر دانش بومی، بیش از ۳ میلیون و ۲۷۰ هزار تن محصول نهایی، حدود ۶ میلیون تن گندله، بیش از ۳ میلیون و ۵۵۰ هزار تن آهن اسفنجی تولید نموده است؛ خرید معدن سنگ آهن سنگان به عنوان پشتوانه تولید و کلنگ‌زنی پروژه مگامدول ۱/۷ میلیون تنی آهن اسفنجی، نشان از تلاش این شرکت برای تولید پایدار و حرکت در مسیر توسعه، پیشرفت و آبادانی کشور است.
وی در پایان سخنان خود ضمن تشکر از مدیرعامل فولاد خوزستان و برگزارکنندگان یادواره شهدا گفت: بزرگداشت یاد شهدا و ثبت خاطرات آنان، الگو قرار دادن و با حرکت در مسیر آن‌ها، راه شان را ادامه خواهیم داد و امیدواریم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، مرحله کمال، استواری و پایداری بیش از پیش نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد.

 

نظام اسلامی  

  حجت الاسلام موسی بهاءالدینی مسئول ایثارگران فولاد خوزستان، ضمن خیرمقدم به مدعوین مراسم در جمع خانواده شهدا، جانبازان، ایثارگران و بسیجیان فولاد خوزستان با بیان تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه و گرامیداشت دهه فجر گفت: شهادت گذشتن از جان، مال و قیود دنیوی و تقدیم جان عزیز وجود خویش به ذات کبریا است. آری شلمچه، هویزه و فاو، نُبُل و الزهرا و همین فولادخوزستان هر روز برای ما به بلندای تاریخ انسانیت، مثنوی می‌سرآیند و فرزندان امروز سید علی، همانند رزمندگان دیروز حضرت روح‌الله در جبهه‌های  سازندگی فعالیت کردند تا جریان حیات طیبه انقلاب اسلامی با بالندگی به چهلمین سالگیش برسد و این راه پیشرفت با تلاش یکپارچه ادامه خواهد داشت .

وی افزود: یادواره شهدا فرصتی است برای تطهیر شدن به زلال مرام شهیدان و ایثارگرانی که الگوی شهادت‌ طلبی‌شان، اولین شهیده راه ولایت، حضرت زهرای مرضیه است.

یادواره  

 بر پایه این گزارش، مادر شهیدان ابراهیم و اسماعیل فرجوانی دیگر سخنران مراسم یادواره بود که خطاب به خانواده‌های شاهد گفت: مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان نمونه‌ی بارز یک مدیر جهادی و الگویی برای دیگر مدیران استان در عمل به اقتصاد مقاومتی است.

 

 این گزارش حاکیست، این برنامه با اجرای مجری توانمند کشور محمدرحمان نظام الاسلامی آغاز و با مداحی‌ مصطفی مروانی و تقدیر از فرزندان و خانواده معظم شهدا، جانبازان جنگ تحمیلی و مدافع حرم، ایثارگران، آزادگان، بسیجیان نمونه، همکاران نمونه و همچنین قدردانی از همسران ایثارگران عرصه تولید پایان یافت.


 

یادواره

۱۵ بهمن ۱۳۹۷ ۱۰:۱۸
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۱,۲۲۵
کد خبر : ۳۴۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید