اخبار

علیرضا جانه مشاور مدیرعامل: نماز را در دل مردم و کارکنان جای دهید

علیرضا جانه مشاور مدیرعامل: نماز را در دل مردم و کارکنان جای دهید
نشست هم اندیشی ائمه جماعات شرکت فولاد خوزستان با حضور علیرضا جانه مشاور مدیرعامل، حجت‌الاسلام موسی بهاءالدینی دبیر شورای فرهنگی و ائمه جماعات نمازخانه‌های چهارده‌گانه فولادخوزستان روز سه‌شنبه نهم بهمن ماه ۹۷ در سالن پذیرایی کوثر ۲۰۰ دستگاه فولاد خوزستان برگزار شد.
حجت الاسلام موسی بهاءالدینی دبیر شورای فرهنگی و ستاد اقامه نماز گفت: مقام معظم رهبری در جمع مسئولان حوزه علمیه تاکید نمودند که حوزه علمیه با کنکاش و جستجوی کارهای زمین مانده، آنان را سرانجام برساند. 
🔸وی افزود: یکی از مسائلی مهمی که امامان جماعت شرکت نیاز است در سنگر فولاد و صنعت ورود نمایند، پاسخ به شبهات و ایجاد ارتباط دوستانه با همکاران می‌باشد؛ رویه کار نباید فقط یک نماز خواندن و رفتن باشد، بلکه امام جماعت باید پناهگاه عاطفی برای کارکنان محسوب شود.
🔸بهاءالدینی در ادامه بیان داشت: امامان جماعت شرکت نیاز است ارتباط بیشتری با یکدیگر داشته باشند و همچنین وسایل مورد نیاز نمازخانه ها را به اطلاع شورای فرهنگی برسانند تا در اولین فرصت  تامین گردد. 
🔸دبیر ستاد اقامه نماز با اشاره به برگزاری کارگاه های آموزشی ضمن خدمت برای امامان جماعت اذعان داشت:  بسیار خوب است که امامان جماعت، قسمت های مختلف شرکت فولاد را بازدید نموده و از سختی کار و نحوه تلاش کارکنان این مجموعه بزرگ صنعتی بیشتر مطلع شوند. 
🔸دبیر شورای فرهنگی خاطرنشان کرد: در این شرایط تحریم های اقتصادی، برای کمک رسانی به مناطق محروم قرار است یک گروه جهادی تشکیل شود و در حال حاضر نیز شرکت فولاد خوزستان در راستای ایفای مسئولیت‌‌های اجتماعی و کمک به مناطق سیل زده، با ارسال و توزیع صدها سرویس سرباره برای مسدود کردن مسیر ورود آب، عریض نمودن جاده و بازسازی مسیرهای ارتباطی روستاهای سیل زده و همچنین برای بازسازی و نوسازی منازل مسکونی در مناطق محروم قلعه چنعان اقدام به یک حرکت جهادی نموده که همراهی امامان جماعت را طلب می‌نماید. 
🔸وی در ادامه بیان داشت: در مدارس مناطق محروم اطراف شرکت، همان‌گونه که تجهیز مادی صورت می‌گیرد، نیاز است برای رفع شبهات دینی، تجهیز معنوی نیز انجام شود.
🔸دبیر ستاد اقامه نماز با اشاره به نزدیک بودن آیین یادواره شهدا، تجلیل از ایثارگران و گردهمایی بسیجیان، چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین ایام فاطمیه از روحانیون شرکت درخواست نمود که حضور پر رنگی در این زمینه داشته باشند؛ قطعا شناخت عمیق و اهمیت راه این عزیزان در پایداری دین مبین اسلام  و انقلاب اسلامی نقش بسزایی دارد و انتقال این رشادت ها، آرمان ها و دیدگاه ها به کارکنان و خصوصا نسل جوان از وظایف اصلی ماست؛ یکی از راههای ارتباط با کارکنان جدی گرفتن امر بین‌الصلاتین است. 
🔸در ادامه علیرضا جانه مشاور مدیرعامل با ابراز خرسندی از حضور در جمع ائمه جماعات اظهار داشت: در صورت امکان جلسات شورای هماهنگی ائمه جماعات بصورت هفتگی و یا ماهانه و با تشکیل اتاق فکری درباره‌ی مسائل فرهنگی، اجتماعی و سیاسی روز شرکت همراه شود و جمع بندی و هماهنگی لازم بین ائمه جماعت در این جلسات قطعا تاثیر بسزایی در روند کار خواهد داشت. 
🔸جانه با سنگین شمردن وظیفه قشر روحانیت در جامعه ما بیان داشت: لباس روحانیت لباس پیامبر(ص) است؛ آشنایی با افراد و سختی کار آن‌ها در شرکت فولاد خوزستان بسیار مهم بوده و گاهی نیاز است به قسمت هایی که امکان حضور در نماز جماعت را ندارند، برویم و اقامه نماز در آن مکان‌ها انجام شود و با این کار نماز را در دل مردم و کارکنان جای دهید. 
🔸وی افزود: روحانیون سعی نمایند به منظور آشنایی بیشتر با کارکنان و تمامی قسمت هایی که نمازخانه در آن واقع است، یک ساعت پیش از زمان اقامه نماز و یک ساعت پس از آن در بخش مربوطه حضور یابند.   
🔸وی افزود: ارتباط نزدیک و صمیمی با کارکنان، نمازگزاران را برای حضور در نماز جماعت راغب می سازد و امام جماعت می تواند با برقراری ارتباط نفر به نفر، امین کارکنان شود و از این طریق کارکنان مشکلات و سوالات دینی و اجتماعی خود را به‌ راحتی با وی در میان خواهند گذاشت. 
🔸جانه با تاکید بر اهمیت زمان نماز گفت: به دلیل صنعتی بودن شرکت سعی نمایید، اقامه نماز به موقع و در کوتاه‌ ترین زمان ممکن انجام شود. 
🔸مشاور مدیرعامل در پایان سخنان خود با الگو دانستن ائمه جماعات تاکید نمود: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص فضای مجازی و اهمیت آن، درخواستی که از شما دارم این است که بیشتر از گذشته و با جدیت در زمینه ی فضای مجازی، مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن و بازی‌های رایانه‌ ای که فرزندان ما را مورد حمله نرم فکری قرار داده‌ اند، به فعالیت بپردازید.
۱۱ بهمن ۱۳۹۷ ۲۳:۰۵
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۱,۴۵۷
کد خبر : ۳۳۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید