اخبار

نشست بصیرتی و روشنگری

نشست بصیرتی و روشنگری
بمناسبت فرا رسیدن سالروز 9 دی ماه (روز بصیرت و میثاق با ولایت)، نشست بصیرت و روشنگری با حضور جمعی از کارکنان و بسیجیان شرکت‌های فولادخوزستان و فولاد اُکسین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی نشست یاد شده با حضور سردار محمدرضا نقدی معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سرهنگ میر عبدالرضا حاجتی معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولی عصر(عج) استان خوزستان و همراهان با استقبال علی محمدی معاون منابع انسانی و امور اجتماعی روز گذشته یکشنبه 9 دی‌ماه 97 در مسجد مرکزی فولادخوزستان برگزار شد.
12
سردار محمدرضا نقدی معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با ابراز خشنودی از حضور در جمع کارکنان فولاد خوزستان اظهار داشت: انسان‌هایی که روزی خود را با کار، تلاش و زحمت بدست آورده و به مردم خود خدمت می‌رسانند، بالاترین جایگاه را در نزد خداوند متعال دارند.
وی بااشاره به قیام بزرگ حسینی و مردمی روز 9 دی افزود: این حرکت خودجوش مردمی در سراسر کشور با شور و شعور ویژه ای برپا و فتنه ای که دشمن با برنامه ریزی بدان دل بسته بود، کور شد.

در فتنه سال 88 چندین شبکه فارسی زبان و شبکه های مانند یوروی نیوز، وی. اُ. اِی ، فیس بوک به زبان فارسی، حتی شبکه ای مجازی چون تویتر و ... نیز برای انتخابات ایران در آن سال به‌کارگیری شد. همچنین افرادی خوش نام که فکر می کردند مردم دنباله ی آنان می‌شوند را به میدان آورده و برای تغییر مسیر انقلاب، هزینه های هنگفتی نمودند.

نقدی با استثنایی دانستن اتفاق 9 دی خاطرنشان کرد: مردم ما با شاه مقابله کرده و با حذف ترویست از کشور و سرنگونی صدام، سی سال با اتحاد حرکت کرده و با خاطرات پیروزی به جلو آمدند. ناگهان افرادی پرآوازه و مشهور که حتی بحث ارتباط نزدیکشان با امام و رهبری مطرح است، دسته جمعی با حمایت رسانه‌های غرب و شرق از مسیر انقلاب تغییر مسیر دادند، اما مردم ثابت قدم ماندند.

نقدی اذعان داشت: مردم در فضای غبارآلود رسانه ای آن روزها، با شاخص قراردادن ولایت راه را گم نکرده و از انقلاب خود پاسداری نمودند. غرب با تکنیک‌های جنگ روانی همچون کشته سازی و مظلوم نمایی که گویی حق به جانب آن‌هاست، به فریب مردم دست زد. ابتدا گروهی از مردم ما نیز باور نمودند که درانتخابات تقلب شده، اما با خطبه‌های روشن‌گری نماز جمعه رهبر معظم انقلاب، به جز گروه کوچکی، توده های مردم آن‌ها را رها کردند. مردم با پرهیز از تفرقه و نزاع ، 8 ماه شلوغ کاری کوچک را تحمل نمودند. اما زمانی که کار آنان، توهین به امام حسین(ع)، عاشورا و عزای حسینی رسید، در 9 دی با حضور خود کار را تمام کردند.
وی با اشاره به سخنان امام راحل گفت: ملت ایران در عصر حاضر بالاتر است از ملت حجاز در عهد رسول‌ا... (ص).
آنان که در فتنه شکست خوردند، پیشنهاد تحریم و زیر فشار قراردادن مردم ایران را به اربابان خود راهکار دادند. کما این‌که از آغاز انقلاب آنان تحریم های خود را اعمال نموده بودند.
بعد از شکست مقابل انقلاب در سال88 آمریکا، طرح تحریم‌های فلج کننده را مطرح نمود. طرحی که منجر به تعطیلی نانوایی‌ها، پمپ بنزین‌ها و در نهایت فلج اقتصاد ایران برای براندازی نظام می‌شد.
چند ماه پس از شکست فتنه 88، وزیر خزانه داری آمریکا، با سران کشورها برای متقاعد کردن آنان برای بستن اقتصاد ایران صحبت کرد. هرکجا که موفق نبود، وزیر امورخارجه و حتی رئیس جمهور امریکا نیز وارد کار شد.
تحریم ها بدون شریک داخلی نتیجه گر نبود. شریکی که در داخل کشور خواسته‌های آنان را با تغییر قیمت دلار و دیگر حرکت ها برای تسلیم ایران اجرایی نمایند.
نقدی افزود: آنان با این کار دو هدف را دنبال می نمودند. نخست آن‌که مردم را برای مقابله با انقلاب تحریک نمایند و دیگر این‌که دولت به سمت آن‌ها رفته و دست از مبارزات خود کشیده و مانند زمان پیش از انقلاب تسلیم اوامر آنان شود. برای مثال در زمان پهلوی از هر 6 هزار بشکه، 3 هزار بشکه‌ی آن سهم آمریکا بود. البته پیش از نهضت نفت ، 80 درصد نفت ایران را به عنوان هزینه استخراج بر می داشت.سردار نقدی با استناد به آمارهای بین المللی در خصوص مشکلات و مسائل اقتصادی گفت: دولت صعودی با داشتن 33 میلیون نفر، 10 میلیون بشکه نفت در روز صادر می‌کند. با این حال 39 درصد مردم صعودی زیر خط فقر هستند.

6548

وی در ادامه با بیان این که غرب از تحریم ها برای تسلیم نمودن ما در برابر خود استفاده می‌کند اظهار داشت: ملتی که فتنه پیچیده 88 را پشت سر گذاشت ، این فتنه‌ها را نیز به راحتی می تواند از سر بگذراند. اما با جو سازی و جنجال قصد دارند با فعالیت 275 رسانه کاری کنند که مردم با مشکل مواجه شوند و تصور‌ کنند برای یک زندگی راحت راهی غیر از تسلیم شدن در برابر آمریکا را ندارند. ولی خوشبختانه مردم بیدارند .
سردار نقدی ادامه داد: دشمن باید بداند که مشکل اقتصادی ساده ترین مشکل انقلاب است چرا که در تمام چالش های این ۴۰ سال دستان دشمن پر بود و ما دستمان خالی ولی باز هم شاهد ناکامی دشمن و پیروزی ملت ایران بوده ایم.
وی افزود: زمانی که ملت ما تصمیم به کنار زدن شاه گرفت، دست خالی بود و هیچ چیز نداشت. اسلحه ، رسانه، روزنامه ، نیروهای انتظامی، ساواک، اقتصاد و نفت در اختیار شاه بود.کشورهای شرق و غرب همگی از شاه حمایت می کردند. پس از شکست شاه سازمان های جاسوسی آن‌ها در ایران شاخه های مختلف تروریستی به راه انداختند. در خوزستان با دخالت انگلستان خلق عرب، در کردستان با هدایت فرانسوی ها و منافقین خلق کرد و دیگر گروه ها به راه انداختند. توطئه کودتاچی های داخل ارتش را آمریکایی ها هدایت می کردند. توده‌ای‌ها، کمنیست ها و چریک های فدایی خلق را شوروی هدایت می‌کرد. چینی های پیکار در راه طبقه کارگر داشتند. ما چیزی نداشتیم ، ساواک که منهل شده بود و سازمان اطلاعات در سال 64 تشکیل شد. گروه‌های جاسوسی مقابل ما بسیار کارکشته و باسابقه کاری بیش از سن ما بودند.
وی درادامه بیان کرد: تمامی سازمان های جاسوسی از ابتدای انقلاب اسلامی ایران دست به توطئه علیه مردم و مقامات ایران زدند و بیش از ۱۷ هزار نفر را شهید کردند در زمان جنگ نیز ادوات جنگی بسیاری به رژیم صدام داده شد. اما بازهم نتوانستند مردم را از مسیر انقلاب خارج کنند.
پس از جنگ اکثر پالایشگاه‌ها، تلمبه خانه های نفتی و زیربنای صنعت ما ویران و چندین شهر با خاک یکسان شده بود. با وجود تمامی این تحریم ها همان کسانی که درجبهه ها کمر همت بسته بودند، بعد از جنگ نیروگاه، سد، پایشگاه و کارخانه ساختند.
نقدی تصریح کرد: امروزه ما به کشورهای اطراف برق صادر می کنیم. کشوری که مواد غذایی خود را از خارج وارد می‌کرد، امروز به ارزش 10 میلیارد دلار غذا به کشورهای اطراف صادر می کند. تمام این‌ها بر اثر ایستادگی بدست آمده است.

نقدی با اشاره به تفکر انقلابی گری گفت: برای برطرف شدن مشکلات معیشتی، بایدتفکر اقتصادبرجامی( تفکری که نگاه آن به خارج است) کنار برود و به خودباوری و روش انقلابی خود بازگردیم. وی در پایان سخنان خود تکیه بر اقتصاد خارجی را همچون سراب دانسته و تصریح نمود: راهی که رهبری برای ما نشان داده اند، راه حل بیرون رفت از گذرگاه فتنه است. تنها راه برطرف شدن مشکلات معیشتی و اقتصادی، توکل بر خدا، اعتماد به نفس، خود باوری ، تکیه به ظرفیت های ملی و بازگشت به اصل و روش انقلاب خود است.

این گزارش حاکیست در ادامه مراسم گروه سرود زهرائی‌یون به اجرای سرود پرداختند.مراسم قرعه کشی مسابقه کتاب‌خوانی از کتاب (خانه بهشتی) برگزار و به هفده تن از شرکت کنندگان به قید قرعه کمک هزینه سفر به مشهد مقدس اهداء گردید. در پایان مراسم، نشستی با حضور معاونان، مدیران و سردار نقدی در دفتر مدیرعامل برگزار و گزارشی از شرح فعالیت ها و عملکرد شرکت فولاد خوزستان ارائه گردید.

۱۰ دی ۱۳۹۷ ۰۹:۴۲
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۱,۸۹۶
کد خبر : ۳۲۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید