اخبار

شرکـت فـولاد خوزستـان رتبه اول فولاد سازان

شرکت فولاد خوزستان با تولید یک میلیون و 600 هزار تن فولاد و انجام یک میلیون نفر ساعت کار تعمیراتی از ابتدای سال جاری تا کنون علاوه بر رشد 5/14درصدی تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل با سه درصد پیشرفت در برنامه تولید رتبه اول را در بین تمامی فولاد سازان کشور به جهت تحقق برنامه تولید به خود اختصاص داد .
این مطلب را مهندس عبدالمجید شریفی مدیر عامل شرکت فولاد خوزستان در گزارشی خطاب به آیت اله موسوی جزایری نماینده مقام معظم رهبری در استان خوزستان و امام جمعه اهواز عنوان کرد .

به گزارش خبرنگار رویداد مهندس شریفی گزارش خود را در خصوص موفقیت های اخیر شرکت فولاد خوزستان روز دوشنبه 26 مهر ماه در مراسمی که در آستانه میلاد امام رضا (ع) در مسجد شرکت برگزار شده بود در حضور جمع کثیری از روحانیون، ائمه جماعت ، مدیران و کارکنان شرکت و پیش از سخنرانی حضرت آیت اله جزایری برای نمازگزاران ارائه نمود.

مهندس شریفی در ادامه گزارش خود در خصوص روند روبه رشد تولید در شرکت فولاد خوزستان افزود : این شرکت که ظرفیت اسمی اولیه آن 5/1میلیون تن بود و زمان رسیدن به این ظرفیت کاری دشوار به نظر می رسید اکنون به برکت نظام جمهوری اسلامی و تخصص نیروهای داخلی طرح های توسعه خود را در دو فاز اجرا نموده و به ظرفیت 3 میلیون و دویست هزار تن رسیده است و برنامه امسال آن دومیلیون و 850 هزار تن فولاد است و انشا اله در سال آتی تولید کارخانه از مرز سه میلیون تن عبور خواهد کرد . همان گونه که در سال گذشته 9 درصد رشد تولید و در سال جاری تا کنون 5/14درصد رشد تولید در شرکت فولاد خوزستان به یاری خداوند و همت کارکنان پر تلاش محقق شده است .

مهندس شریفی با اشاره به ترفند شیطانی دشمنان برای اعمال فشار به جمهوری اسلامی ایران از طریق تحریم های اقتصادی و بانکی اظهار داشت :شرکت فولاد خوزستان به حول و قوه الهی و تدبیر کارکنان خود با راهکار های مناسب و جایگزینی منابع به مقابله با اثرات تحریم ها پرداخته و خوشبختانه با کمک سازندگان داخلی موفق به تامین نیازهای خود از طریق قطعات ساخت داخل شود و نگاه این شرکت به تبع دیدگاه دولت محترم توسعه ی تولید با اتکا به ساخت داخل است .مهندس شریفی گفت : شرکت فولاد خوزستان در بین فولاد سازان داخلی دارای سیستم کوره قوس الکتریکی حرف اول را در بومی سازی فناوری می زند و گواه این سخن بومی سازی فناوری احیاء مستقیم با ساخت دو کارخانه زمزم یک و دو می باشد که هم اکنون طرح های فولاد استانی در کشور بر اساس آن ساخته می شود .

همچنین ساخت نخستین کوره پاتیلی ایرانی و طرح های تکنیکی افزایش ظرفیت کوره های فولاد سازی که قبلاً توسط کارشناسان خارجی انجام می شد و ظرف دو سال گذشته با اتکا به توان نیروهای خودمان و زمان اجرای یک سوم نسبت مشابه خارجی موفق به انجام آن شده ایم ، از مصادیق بارز اثبات توان و تخصص نیرو های متعهد داخلی است . هم اکنون نیز کالاهای استراتژیک مورد نیاز کارخانه که باید از خارج وارد شود مانند الکترود گرافیتی – کمپرسور های صنعتی ، کاتالیست های احیای مستقیم و موارد دیگر در برنامه تحقیقات قرار دارد که بسیاری از طرح های یاد شده آخرین مراحل عملی خود را طی می کند و به یاری خدا به زودی از ورود آنها بی نیاز خواهیم شد و شرکت فولاد خوزستان افتخار بومی سازی فناوری این قطعات را دارد .

مدیر عامل شرکت فولاد خوزستان تاکید کرد موفقیت های گذشته و حال حاضر این شرکت در زمینه رشد تولید و احاطه به فناوری مرهون دعای خیر علما، حمایت های دولت محترم و تلاش های سازنده کارکنان و مدیریت های شرکت از گذشته تا کنون بوده و جای تقدیر و تشکر دارد .

مهندس شریفی با اشاره به اینکه در شرکت فولاد خوزستان همپای تولید به مبحث تعمیرات نیز توجه خاصی وجود دارد اظهار داشت : از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از یک میلیون نفر ساعت کار تعمیراتی در واحد های مختلف انجام شده که در تاریخ فعالیت شرکت بی سابقه بوده است .

مثلاٌ در ماشین ریخته گری بلوم حجم کار و وسعت تعمیرات به حدی بود که نگرانی هایی را به جهت امکان خدشه به تولید ایجاد می کرد .

اما به لطف خدا و همت کارکنان این تعمیرات اساسی در یکصد روز مداوم انجام شد و بلافاصله پس از 48 ساعت تولید در این خط آغاز شد که نشانه ی سلامت تعمیرات و توان و تخصص نیرو های کار دان داخلی است .مهندس شریفی با اشاره به فعالیت های گسترده فرهنگی درشرکت فولاد خوزستان گفت:

این شرکت با حدود ده هزار نفر کارکنان مستقیم و پنجاه هزار نفر مشاغل مرتبط غیر مستقیم جامعه ای بالغ بر 250 هزار نفر از خانواده ها را تحت پوشش دارد و به عنوان یکی از معدود شرکت های بزرگ صنعتی یک برنامه مدون پنج ساله برای فعالیت های فرهنگی مخصوص کارکنان و خانواده های آنان تهیه و ارائه نموده است .

این برنامه شامل بخش های متنوع فرهنگی برای تمام اقشار تحت پوشش است و در سال گذشته بطور آزمایشی به اجرا در آمده امیدواریم با حمایت رو حانیت معظم و نهاد های مرتبط اجرای ان آثار و برکات معنوی فراوانی به دنبال داشته باشد.            
۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۲:۱۱
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۱,۲۶۲
کد خبر : ۳۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید