اخبار

مدیرعامل :هدف ما تکمیل زنجیره ارزش و دسترسی به صنایع بالادستی و پایین دستی است

مدیرعامل :هدف ما تکمیل زنجیره ارزش و دسترسی به صنایع بالادستی و پایین دستی است
محمدکشانی مدیرعامل فولاد خوزستان در نشستی با حضور ارزیابان جایزه ملی تعالی سازمانی، معاونان، مدیران و رؤسای این شرکت هدف فولاد خوزستان را «تکمیل زنجیره ارزش فولاد و دستیابی به صنایع بالادستی و پایین دستی» بیان نمود.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی، این نشست با حضور «ارزیابان جایزه ملی تعالی سازمانی» صبح روز شنبه 24 آذر 97 در سالن کنفرانس ساختمان مدیرعامل برگزار شد.

مدیرعامل فولاد خوزستان با اشاره به اقدامات شرکت در راستای تکمیل زنجیره ی ارزش افزود: با توجه به اینکه شرکت فولاد خوزستان بمنظور تولید نیازمند تأمین مواد اولیه مورد نیاز خود است، در پایان اسفندماه سال گذشته با جلب نظر سهامداران، تملک شرکت توسعه ملی با ظرفیت 5/2 میلیون تن کنسانتره و گندله در سنگان را خریداری نمود و به مالکیت خود درآورد که این امر می تواند نقطه عطفی برای ادامه ی کار باشد. در همین راستا، بدست آوردن مزایده های اکتشافی ایمیدرو و اجرای موفق آنها از جمله اقدامات در صنایع بالادستی است.

کشانی همچنین درباره صنایع پایین دستی اظهار داشت: در سالهای گذشته، خط نورد ورق عریض در شرکت فولاد خوزستان راه اندازی و به نوعی از این شرکت تحت عنوان فولاد اکسین جدا شد. مجدداً تملک 60 درصد مدیریتی فولاد اکسین اینک در دستور کار قرارگرفته و مذاکرات و تفاهمات مهم و اصلی آن انجام شده که امید است تا پایان سال 97 تحقق یافته و به چرخه تولید فولاد خوزستان اضافه گردد. وی در این خصوص نیز خطاب به ارزیابان عنوان کرد: همان گونه که آگاه هستید، فولاد خوزستان تولیدکننده محصولات میانی است و قطعاً با این امر می تواند ارزش افزوده ای در زنجیره ی تولید خود داشته، همچنین در کنار تولیدهای شمش وبلوم، « تولیدکننده ی ورقه های عریض فولادی» نیز باشد.

مدیرعامل فولاد خوزستان با اشاره به سایر دستاوردهای فولاد خوزستان اذعان داشت: شرکت فولاد خوزستان سال گذشته با توجه به تولید 3 میلیون و 765 هزار تن، توانست 73 درصد محصولات خود را به 13 کشور خارجی صادر نماید و نتیجه ی این امر، ارزآوری به مبلغ 2/1 میلیارد دلار بوده که تماماً یا بمنظور تأمین نیاز شرکت و یا در اختیار بانک مرکزی قرار گرفته است. بی شک این مورد نیز از افتخارات دیگر فولاد خوزستان بوده است.

وی در ادامه با بیان لیست توسعه های جنبی تصریح نمود: چندی پیش، با حضور دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور طرح توسعه بزرگی بنام کارخانه تولید 7/1مگامدول آهن اسفنجی(زمزم3) کلنگ زنی شد و امیدواریم این طرح در مدت زمان 36 ماه به چرخه تولید بمنظور« تولید متوازن در فولاد خوزستان» برسد.

کشانی افزود: فولاد خوزستان در سالهای اخیر بدون ایجاد توسعه، توانست با ایجاد بهره وری شاهد رشد تولید نیز باشد؛ به گونه ای که مقدار تولید در سال گذشته 3 میلیون و 765 هزار تن رسید و امید است در سال جاری با همت و تلاش تمامی متولیان و همکاران به رشد بالای 8/3 میلیون تن برسد.

مدیرعامل فولاد خوزستان با اشاره به ترسیم افق 1404 سازمان ایمیدرو برای صنایع فولادی و حفظ نقش25درصدی فولاد خوزستان تصریح نمود: ما با برنامه ریزی های مدون و انجام شده، تولید 8 میلیون تن از محصولات شرکت را سرلوحه قرار دادیم که قسمتی از آن زیرسقفی و مابقی درخارج است.

وی با اشاره به چشم انداز تولید در فولاد خوزستان بیان داشت: تولید کلی ما تا پایان سال به بالای 8/3 میلیون و در چشم انداز به میزان 2/5 میلیون تن رشد خواهد داشت و با تملک فولاد اکسین و افزوده شدن 2/1میلیون در کنار تولید 800 هزار تن از محصولات شرکت صنعت فولاد شادگان، بی شک به مرز 8 میلیون تن خواهد رسید.

وی در پایان سخنان خود، با ابراز خرسندی وامیدواری از جریان و روند ارزیابی تعالی سازمانی در شرکت و بررسی دستاوردها خاطرنشان کرد: امیدواریم در همایش پایان سال و با همت متولیان و کارکنان تلاشگر شرکت شاهد دریافت تندیس برتر باشیم.

 

 


۲۵ آذر ۱۳۹۷ ۱۰:۱۰
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۱,۲۵۶
کد خبر : ۳۱۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید