اخبار

از تعهد فولاد خوزستان به دلیل «پیوست زیست محیطی» طرح‌‌هایش تشکر می نمایم

از تعهد فولاد خوزستان به دلیل  «پیوست زیست محیطی» طرح‌‌هایش تشکر می نمایم
دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور با حضور در ورزشگاه اختصاصی۳۰ هزار نفری فولاد، استان خوزستان را یکی از قطب‌های فوتبال کشور دانست.

اسحاق جهانگیری


به گزارش روابط عمومی شرکت فولاد خوزستان، آیین افتتاح ورزشگاه اختصاصی فولاد خوزستان روز سه‌شنبه ۲۲  آبانماه با حضور مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت، نماینده ولی فقیه حضرت آیت الله موسوی جزایری، دکتر غلامرضا شریعتی استاندار، همایون یوسفی، علی ساری و جواد کاظم‌نسب الباجی نمایندگان مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی و دیگر مقامات استانی با استقبال محمد کشانی مدیرعامل فولاد خوزستان برگزار شد.

اسحاق جهانگیری در آیین افتتاحیه این ورزشگاه گفت: شرکت فولاد خوزستان از گذشته تاکنون توانسته بحران‌های بسیاری را پشت سر گذاشته و امروز با تکیه بر دانش فنی، طرح‌های توسعه مهمی را در دست اجرا دارد. 

وی اظهار داشت: شرکت‌های اجرا کننده پروژه‌های صنعتی ، ۴ درصد از طرح‌هایی که اجرا می‌شود را صرف مسائل اجتماعی استان خوزستان نمایند. تزریق روحیه نشاط و خودباوری نشان از همت این مجموعه فولادی برای ایجاد اشتغال، توسعه و سودآوری دارد.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به افزایش ظرفیت تولید سالیانه فولاد خوزستان به ۳/۷ میلیون تن افزود: دستیابی به این ظرفیت و گام برداشتن برای رسیدن به تولید پنج میلیون تن را به مجموعه فولاد خوزستان تبریک می‌گویم.

جهانگیری ضمن تاکید بر نقش جوانان و لزوم توجه به آنان در فراهم‌سازی و ایجاد فضای مناسب ورزشی از شرکت فولاد خوزستان قدردانی نمود و گفت: جوانان کشور نعمت بی‌همتایی هستند و این جفاست که با دیدن یک یا دو نقطه ضعف برای آنان ایجاد محدودیت کنیم و ساخت ورزشگاه ۳۰ هزار نفری را در زمره پروژه های ارزنده‌ای دانست که شرکت فولاد خوزستان در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی به مردم اهواز هدیه داد.

معاون اول رئیس جمهور ضمن قدردانی از شرکت  فولاد خوزستان اظهار داشت: از این مجموعه عظیم انتظار داریم از این پس طرح‌های توسعه را در شهرهای دیگر استان با هدف ایجاد اشتغال و پیشرفت اجرا کند؛ جا دارد از تعهد فولاد خوزستان به دلیل  دارا بودن «پیوست زیست محیطی» طرح‌‌هایش و همکاری با نهادهای ذی‌ربط تشکر نمایم.

وی در ادامه گفت: خوزستان کانون بزرگ توسعه کشور است و ما با اتکا به ظرفیت‌های داخلی کشور می‌توانیم موانع توسعه را پشت سر بگذاریم. ایران اسلامی با اتکا به خداوند متعال و با وحدت، انسجام، درایت و رهنمودهای رهبری می‌تواند از سرمایه‌های اجتماعی خود استفاده نماید.

در ابتدای مراسم محمد کشانی ضمن عرض خیرمقدم به حاضرین، گفت: فولاد خوزستان با نزدیک به ۴۰ سال سابقه تولید، دومین تولید کننده بزرگ شمش فولادی در کشور است که توانسته در سال گذشته به رکورد تولید سه میلیون ۷۶۵ هزار تن دست یابد، از این مقدار دو میلیون و ۶۷۵ هزار تن یعنی بالغ بر ۷۳ درصد را به ۱۸ کشور صادرات نموده است. حاصل این صادرات ارزآوری ۱/۲  میلیارد دلاری برای کشور بود.

کشانی با اشاره به سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیون یوریی فولاد خوزستان در ارتقاء ظرفیت تولید آهن اسفنجی افزود: یکی از اهداف هیات مدیره در یک‌سال گذشته، افزایش ظرفیت تولید از ۳/۲  به ۵/۲ میلیون تن زیرسقفی است. امروز شاهد کلنگ‌زنی کارخانه مگامدول آهن اسفنجی (زمزم ۳) در سایت فولاد خوزستان هستیم و هدف از اجرای این طرح افزایش ظرفیت تولید آهن اسفنجی به منظور پایداری تولید است.

وی با اشاره به اجرای پروژه به روش EPCF ، گفت: از ویژگی‌های منحصر به فرد این طرح می‌توان سهم شصت درصدی اتکای داخلی و به کارگیری فناوری در سقف کوره و افزایش قطر به ۷/۱۵ متر اشاره کرد.

کشانی با بیان این مطلب که فولاد خوزستان همواره در مسیر انجام مسئولیت‌های اجتماعی گام برمی‌دارد، گفت: باشگاه فولاد دارای شش تیم فوتبال از رده‌های پایه تا لیگ برتری است. با توجه به الزام AFC که تیم‌های لیگ برتری باید یک ورزشگاه اختصاصی داشته باشند، طرح ساخت از سال ۱۳۸۱ در برنامه‌های فولاد خوزستان قرار گرفت و از سال ۱۳۸۷ کلنگ ورزشگاه به زمین زده شد. این ورزشگاه بر مبنای آخرین استانداردهای بین‌المللی احداث شده که ۳۰ هزار نفر گنجایش دارد. برای ساخت این ورزشگاه ۱۵۰ میلیارد تومان در دوره ده ساله هزینه شده است.



اسحاق جهانگیری  

۲۲ آبان ۱۳۹۷ ۱۷:۴۶
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۱,۳۶۷
کد خبر : ۳۱۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید