اخبار

دومین سالگرد شهید مصطفی رشیدپور

دومین سالگرد شهید مصطفی رشیدپور
به گزارش خبرنگار روابط عمومی، مراسم سالگرد شهید مصطفی رشیدپور(از کارکنان شرکت) شامگاه جمعه ۶ مهرماه ۹۷ در مسجد امام خمینی (ره) اهواز برگزار شد.
 

در مراسم یادشده حجت الاسلام علی نژاد ضمن عرض تسلیت بمناسبت شهادت اباعبدالله الحسین(ع) و شهدای حادثه ی دلخراش تروریستی در اهواز گفت: حرکت امام حسین (ع) دو بعد داشت، بُعد اول استقامت و پایداری در وصول به حق که همان لقاء ا... است، بعد عرفانی و معنوی حرکت ایشان بوده و بُعد دوم، پایداری و استقامت در اقامه دین که پیوند شهید و شهادت با مولایشان اباعبدا... است.وی افزود: به تعبیری کسی که می‌خواهد به لقاء ا... رسیده و استقامت در دین خدا کند، این دو بعد، چهار لازمه دارند: اولین شرطی که بتوانیم استقامت در اقامه دین حق داشته باشیم، شناخت حق از باطل است.شرط دوم شناخت راه است. ممکن است کسی حق و باطل را بشناسد، ولی راه را درست تشخیص ندهد.شرط سوم، حرکت و قدم گذاشتن در راه است.و شرط چهارم که مهمترین عامل می باشد، استقامت ورزیدن در راه رسیدن به هدف است. به عبارتی اگر استقامت و پایداری نباشد، انسان به اهداف خود نخواهد رسید.حجت الاسلام علی‌نژاد، در بخشی از سخنان خود تصریح کرد:وجه تمایز شهدایی همچون مصطفی رشید پور، نسبت به دیگران، این است که از چهار مورد (مقام، مال، اشخاص و اشیاء) گذشتند و این مسئله ی بسیار مهم و سرنوشت ساز است.
وی افزود: بین استقامت و صبر، فرق وجود دارد. صبر در درون خود سکون و ایستادن دارد( مانند صبر در برابر شهوت است که به آن فرد می گویند عفیف است و صبر در برابر فرد جاهل که می گویند حلم دارد) . اما درون استقامت نوعی حرکت وجود دارد. مانند کسی که به سمت فتح قله کوه حرکت می کند، به او میگویند استقامت کن.علی‌نژاد با اشاره به وقایع تاریخی جنگ اُحُد گفت: استقامت در راه دین هزینه دارد. در جنگ اُحد، پس از شکست مسلمین، بجز حضرت علی(ع) فردی به نام أبودوجانه در کنار پیامبراکرم (ص) ماند. پیامبر(ص) به أبو دوجانه گفت: بیعتم را از تو برداشتم. علی(ع) را که در کنار من می‌بینی حسابش با بقیه فرق می کند. او از من و من از اویم. تاریخ می گوید: أبودوجانه شروع به گریه کرد و گفت: دست از بیعتم با تو بر نمی دارم. به کجا بروم. به سوی همسرم که خواهد مُرد؟، به خانه‌ام که ویران خواهد شد؟، یا به سوی اموالم که از بین می‌روند؟، یا از مرگ فرار کنم که مرا خواهد گرفت؟ و آن‌قدر جنگید و استقامت ورزید که به شدت زخمی شده بود. وقتی به نزد پیامبر آوردندش گفت:یا رسول‌ا... آیا بر سر بیعتم با تو ماندم؟      
در ادامه ی مراسم حجت الاسلام عباس بگعان، یکی از مدافعان حرم و همرزم شهید با اشاره به سجایای اخلاقی شهید رشیدپور تصریح کرد: شهید رشید پور، در کنار اخلاق حسنه و چهره‌ای گشاده و متبسم، شور و شوق مجاهدت در راه خدا و اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) از زمان مجروحیت تا نائل آمدن به درجه ی عظیم شهادت در رفتار و سکناتش موج می زد.وی افزود: افرادی با تخصص این شهید، معمولاً پیش می‌آید غره شوند.. اما این شهید بزرگوار، بسیار متواضع و در کار نیز بسیار دقیق بود.
بگعان در سخنان خود عنوان کرد: وقتی از منطقه برای احوال پرسی با شهید تماس می گرفتیم، تنها خواسته شهید این بود که: فلانی به حرم برو و دعا کن که کار من درست شود. گفتم: ان شاء ا... دارید کار درمانتان را انجام می‌دهید، درست می شود.گفت:نه برو و مخصوص برای من دعا کن.قطعا" حاجت ایشان چیز دیگری بود و ما به مقوله دیگری فکر می‌کردیم.
در ادامه مراسم کربلایی مصطفی مروانی، مداح اهل بیت علیهم السلام درباره واقعه  کربلا، جنایت اخیر اهواز و وصف رشادت های مدافعان حرم حضرت زینب(س) به مدیحه سرایی پرداخت.

گفتنی است مراسم یادشده با حضور سردار محمود معین پور جانشین فرمانده سپاه ولی‌عصر(عج) ، حجت الاسلام مسعود بهرام پور مدیر حوزه های علمیه خوزستان و جمعی از خانواده های معظم شهدا ، جانبازان سرافراز جنگ تحمیلی ، ایثارگران ، همرزمان شهید و کارکنان شرکت فولاد خوزستان برگزار شد.

۸ مهر ۱۳۹۷ ۱۰:۲۶
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۲,۰۵۴
کد خبر : ۲۸۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید