اخبار

تعمیر و احیای دستگاه بالانس روتـور

تعمیر و احیای دستگاه بالانس روتـور

تجهیزات دوار، شامل ایمپلرها، پروانه ها، روتورهای الکتروموتورها، چرخ دنده ها، توپی های فن های کولینگ تاورها و ... برای عملکرد درست، ضروری است بالانس و متعادل باشند، بدین معنا که جرم و وزن در سرتاسر محیط آنها بطور متقارن توزیع شده باشد. تجهیزات دوار به مرور زمان و به دلیل عوامل مختلف از حالت متعادل خارج می شوند و باعث ایجاد لرزش در آنها شده، درنتیجه خرابی بیرینگ ها، آسیب به BASE و فونداسیون تجهیز و همچنین افزایش مصرف انرژی الکتریکی، ایجاد سر و صدا و گرما می شود. یکی از تجهیزاتی که میتواند این مشکل را رفع کند، دستگاه بالانسینگ است. این دستگاه متعلق به واحد پایش تجهیزات از بازرسی و خدمات فنی و واقع در کارگاه مرکزی است.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی، متخصصین واحد الکترونیک مرکزی شرکت فولاد خوزستان بمنظور بهره وری هرچه بیشتر و با اتکا بر توانمندی و دانش خود، با انجام بررسی ها و پیگیری های فراوان موفق شدند با همکاری شرکت مهندسی پیمان تحکیم خوزستان و واحد پایش تجهیزات، دستگاه بالانس 20 تن فولاد خوزستان را از طریق تعمیر بردهای الکترونیکی نایاب ِ پنل کنترل و رفع عیوب سخت افزاری و نرم افزاری آن مجدداً احیا و قابل بهره برداری نمایند.

بر اساس این گزارش، مهندس سعید قاسم زاده مدیر واحد نگهداری و تعمیرات در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی اظهار داشت: دستگاه بالانس مزبور20 تن، مدل H70V ، ساخت شرکت Schenck آلمان بوده که قابلیت بالانس تجهیزات دوار تا قطر 6 متر و وزن 20 تن را با دقت، سرعت و کیفیت بالا بصورت اتوماتیک داراست و از این نظر در استان خوزستان منحصر به فرد می باشد. در این راستا، بزرگترین فن های شرکت، فن های پروسس واحد گندله سازی بوده که با توجه به وزن 17 تنی آنها، منحصراً با این دستگاه قابل بالانس هستند.

وی درخصوص کارکرد دستگاه بالانس تصریح کرد: این دستگاه با بکارگیری یک سیستم الکترونیکی پیچیده در پنل کنترل خود کل، فرایند بالانسینگ قطعه ی دوار را با دقت و سرعت بالا کنترل می کند و مکان و مقدار دقیق آنبالانسی را از طریق سنسور های گشتاورسنج و LVDT اندازه گیری و مشخص می کند.

قاسم زاده خاطر نشان ساخت: این دستگاه حدود 10 سال پیش به دلیل از کار افتادن پنل دچار نقص گردید و باوجودیکه تلاش های زیادی برای تعمیر این دستگاه توسط شرکت های داخلی و نمایندگی شرکت Schenck انجام شد، با توجه به اتمام دوره ی خدمات پس از فروش این دستگاه و عدم تولید قطعات و کارت های الکترونیکی مربوط به پنل کنترل آن، پیگیری ها بی نتیجه ماند که با تلاش های فراوان کارکنان توانمند واحدموفق به تعمیر و احیای این دستگاه شدیم.مدیر بخش تعمیرات و نگهداری در پایان تصریح کرد: تعمیر این تجهیز، با احتساب قطعات خریداری شده، با هزینه ده میلیون تومان صورت گرفت حال آنکه قیمت یک دستگاه جدید با کارایی ِ معادل، حدود یک میلیارد و پانصد میلیون می باشد.

۲۷ شهریور ۱۳۹۷ ۱۵:۱۳
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۲,۳۳۹
کد خبر : ۲۸۳

نظرات بینندگان

امیر
۱۳۹۷/۰۷/۰۱
5
0
0

با سلام خسته نباشید کار بزرگی انجام دادید. با تشکر


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید