اخبار

هفتمین بسته آموزشی تخصصی تولید محور کلید خورد

هفتمین بسته آموزشی تخصصی تولید محور کلید خورد
مهندس نیکوکار: رویکردهای جدید آموزشی در فولاد خوزستان ، تحولی بزرگ و شایسته ستایش و حمایت است.

صبح امروزمورخ 05/04/1397 افتتاحیه هفتمین بسته آموزشی تخصصی و کاربردی ، با عنوان "تجزیه وتحلیل ورفع معایب احتمالی در سیستم های ابزار دقیق" در ساختمان شماره 5 مدیریت آموزش، تحقیقات و توسعه منابع انسانی با حضور معاون محترم بهره برداری ، مدیران بخش های معاونت بهره برداری ، مدیر آموزش ، رییس برنامه ریزی آموزشی و تعدادی از مدیران ، روسا ، سرپرستان و کارشناسان کلیدی حوزه بهره برداری برگزار شد.

در ابتدای این جلسه دکتر علی رضا مخبر دزفولی  مدیر آموزش ، تحقیقات و توسعه منابع انسانی در سخنان کوتاهی ضمن خوشآمدگویی به حاضران، با تشکر از حمایت های مدیریت ارشد و معاونین بهره برداری و منابع انسانی  از رویکردهای نوین آموزشی از جمله برگزاری بسته های منسجم، عملیاتی و تخصصی آموزشی به عنوان گامی بلند در رویکرد یادگیری (Learning  ) نام برد و گفت : از سال 1395 تاکنون 6 بسته تخصصی آموزشی در حوزه بهره برداری طراحی و اجراء شده است که رضایت بی سابقه ای را به همراه داشته است.

وی هدف بسته های آموزشی تخصصی ارتعاشات ، هیدرولیک ، آزمایشگاه ، تولید ، ابزار دقیق ، ایمنی و دوره رفع عیوب سیستم های ابزار دقیق را که تاکنون برگزار شده ، جانشین پروری و مدیریت دانش و افزایش مهارت سرمایه های انسانی در سازمان دانست و با اشاره به نتایج نظرسنجی سال 1396 گفت : آموزش تنها واحدی است که در نظرسنجی کارکنان به درصد رضایتمندی 74 درصد و در نظرسنجی مدیران با رشد بیش از 14 درصدی به حدود 70 درصد رسیده است و این حاصل لطف خدا و برنامه ریزی ، طراحی و اجرای موثر برنامه ها و اتخاذ رویکردهای جدید آموزشی است . دکتر مخبر دزفولی با اشاره به تقدیم گواهینامه های معتبر و بعضا بین المللی در پایان این دوره ها به فراگیران ، این موضوع را موجب رفع مشکل سازمان در ممیزی ها دانست.

در بخش دوم این برنامه مهندس محمد نیکوکار معاونت بهره برداری با تشکر از مدیریت آموزش ، تحقیقات و توسعه منابع انسانی به خاطر رویکردهای جدید و موثر اتخاذ شده ، این موضوع را باعث تحولی بزرگ در سال های اخیر در حوزه ارتقای دانش و مهارت و توانمندی نیروهای بهره برداری در تمام رده ها دانست . وی افزود: تمایز سازمان های قوی از ضعیف ، در توانمند سازی و افزایش دانش و مهارت کارکنان آن است و اگر می خواهیم در عرصه رقابت با سایر شرکت های پیشرو موفق باشیم می بایست آموزشی قوی داشته باشیم و البته همه ی مسئولین سازمان باید به تقویت آموزش کمک کنند .معاون بهره برداری طراحی و  اجرای بسته های آموزشی کاربردی در حوزه بهره برداری در سال های اخیر توسط آموزش را یکی از بهترین شیوه های انتقال دانش و توانمند سازی کارکنان دانست که به خوبی و با پیگیری ویژه ای اجراء شده اند .

در بخش پایانی این مراسم بعد از توضیحات مهندس ارمغان رییس نیازسنجی و برنامه ریزی اموزش در خصوص اهداف و نتایج حاصل از طراحی و اجرای بسته های مذکور و تاثیر آن در رضایت شغلی کارکنان و ارتباط آن با رضایت از سازمان و مدیران و نمود آن در زندگی کاری و خانوادگی افراد، نکاتی را بیان کردند.

در ادامه مدیران کلیدی بهره برداری نظرات خود را ابراز کردند :

*مهندس کهزاد مدیر محترم بخش احیاء ها : بسته های آموزشی موثرند خصوصا که با تدریس استادان مجرب و کارآزموده برگزار می شوند . ضمنا بخش عملی و کارورزی  در سایت های بهره برداری در این برنامه ها فراموش نشود .

*مهندس بهارلو  مدیرمحترم بخش مواد اولیه : دغدغه آموزش در سال های اخیر توجه به اثربخشی و حرکت رو به جلو و ابتکارات جدید است . آموزش هزینه نیست و مدیران ارشد سازمان می دانند که چندین برابر هزینه های آموزش به سازمان برمی گردد . بازدید کارشناسان از شرکت های پیشرو به رویکردهای جدید مدیریت آموزش و سازمان قوت می دهد . این بسته ها بسیار مفید هستند و اثراتش در سازمان مشهود و ماندگار است.

*مهندس شریف مدیر محترم  فولاد ریزی و ارسال محصول : اگر در سال های اخیر رشدی در بهره وری و تولید داشته ایم اثر آموزش در آن محسوس است ، خصوصا که این مدیریت، موفق به فرهنگ سازی در خصوص نیاز به اموزش شده است که جای تبریک دارد.

*مهندس عربی از خبرگان بخش و مدیر اسبق نت فولاد سازی :

در سازمان های پیشرو، به روز نگه داشتن دانش یک اولویت است و آموزش واحدی است که این رسالت مهم را به خوبی پیگیری می کند.محتوای این بسته ها چون با نظرات خبرگان سایت تعیین شده است لذا با نتایج ارزشمندی مواجه هستیم .این تفکر خوب آموزش باید در سازمان تقویت شود.

*مهندس کلانتر مدیر محترم  نگهداری و تعمیرات فولاد سازی :

این بسته ها با زحمات و دقت زیادی از سوی مدیریت آموزش، طراحی و اجراء شده است و باید استمرار یابد . در این دوره هم افراد کلیدی فولاد سازی معرفی شده اند . دانشِ افراد  کلیدی  و در شرف بازنشستگی حتما باید ثبت شود ( توسعه مدیریت دانش ) و دعوت از آن ها به عنوان مدرس (که اکنون به عنوان انتقال دانش در آموزش از آن ها استفاده می شود) رویکرد بسیار درستی است و باید برای سایر افراد کلیدی هم جداگانه صحبت کرد و دانش آنها را ثبت نمود .

*مهندس لالوند مدیر محترم  نت مواد اولیه:

در این سال های اخیر،باید گفت انقلابی در آموزش رخ داده است . وقتی مدیریت آموزش، سنگ تمام برای تولید می گذارد؛ وظیفه ما مدیران،روسا،سرپرستان و کارشناسان هم، استفاده کامل از این امکانات فراهم شده توسط آموزش و نشر آن ها در زیرمجموعه است . در بحث ارتعاشات و هیدرولیک، بسته هایی که اجراء شد واقعا  فوق العاده و در عرصه عمل ، تحولی در دانش و مهارت سازمان ایجاد کرد و بهترین برنامه ای بود که در ذهنم تاکنون دارم . لطفا از کارکنان دفاتر فنی و برنامه ریزی به منظور افزایش سطح توان علمی و تخصصی هم در این برنامه ها به عنوان فراگیرنده استفاده شود . امیدوارم آموزش به بحث مکانیک هم ورود نماید .

*مهندس جولایی رییس محترم ابزاردقیق و کالیبراسیون :

در سه سال اخیر تحولی بنیادین در آموزش رخ داده است.انتقال دانش افراد زبده بازنشسته یا در شرف بازنشستگی، نیاز است که از طریق همین بسته ها صورت پذیرد . استفاده از مدرسان باسواد و مجربی چون مهندس رزم آرا ، بسیار درست و حساب شده است . سرفرازی در ممیزی ها حاصل همین رویکردهای جدید واحد اموزش است .

*مهندس ذرتی پورمدیرمحترم نت فولادریزی :

توجه به نیازهای آموزشی تولید ، در عرصه آموزش بسیار محسوس است .انتقال تجارب سرمایه های دانشی و ماهر سازمان یکی از کارهای ارزشمند آموزش است . هزینه در این مقوله یک سرمایه گذاری سودآور برای سازمان است . خودم به عنوان یکی از کسانی که بسته هیدرولیک را گذرانده ام شهادت می دهم ، افرادی که این بسته را گذرانده اند رفتارو عملکردشان در سایت متحول شده  واین اتفاق بسیار مهمی است . کار با تجهیز بعد از این بسته بسیار متفاوت شد و بهبود ملموسی به همراه داشت و جای تشکر دارد.

 

 

۵ تیر ۱۳۹۷ ۱۴:۳۶
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۱,۱۸۵
کد خبر : ۲۶۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید