اخبار

ارتقاء مهندسی جمع‌آوری غبار در فولادسازی

ارتقاء مهندسی جمع‌آوری غبار در فولادسازی
در یک تلاش موثر در بهبود عملکرد صنعت در محیط زیست طی سه سال 93 تا 96 در شرکت فولاد خوزستان، سیستم جمع آوری غبار فولادسازی موفق شد با تغیرات بسیار مهم و تاثیرگذار با جمع آوری 17 هزارتن غبار بیشتر، عملکرد این تجهیز مهم زیست محیطی را 34 درصد ارتقا بخشد.

 رئیس بهره‌برداری ونت سیستم جمع آوری دود شرکت فولاد خوزستان با اعلام این مطلب به خبرنگار روابط عمومی اضافه کرد: این بهبود چشمگیر بدون سرمایه گذاری خاص و تنها با بهبود عملکرد تجهیزات و ارتقای برنامه های کاری و بهره وری سیستم حاصل شده و نتیجه یک تلاش جمعی شبانه روزی توسط کارکنان این قسمت در بخش فولادسازی بوده است.

مهندس امین خسروی افزود: از مردادماه سال گذشته نیز با تکمیل و راه اندازی جمع آوری دود شماره 4 که موجب شد هر کوره فولادسازی یک سیستم مجزا برای جلوگیری از انتشار غبار ناشی از فرآیند تولید داشته باشد، عملکرد سیستم یاد شده بصورت شبانه‌روزی با ارتقای 9 درصد بیشتر به   43 درصد بهبود در راندمان کلی افزایش یافت که تاکنون ادامه داشته و نتیجه آن محیط بسیار مطلوب کار در فولادسازی و آسمان پاک و آبی برفراز این واحد مهم در شرکت فولاد خوزستان بوده است.

خسروی اظهارداشت: مسائل زیست‌محیطی، ایمنی و بهداشت از اصلی‌ترین و مهمترین نگرانی‌ها و دغدغه‌های شرکت فولاد خوزستان در کنار امر مهم تولید است و به همین خاطر همواره در کنار روند افزایشی و رکوردهای تولید، شاهد بهبود مستمر شرایط زیست محیطی در این شرکت و قرار گرفتن تولید ایمن و سبز در سرلوحه برنامه های هر سال این تولید کننده بزرگ شمش فولاد کشور بوده ایم.

به گفته مهندس خسروی شرکت فولاد خوزستان بخصوص از منظر مسئولیت های اجتماعی تلاش زیادی را همراه با صرف بودجه های میلیاردی برای ایجاد محیط زیستی پاکیزه، ایمن و سالم نه تنها برای کارکنان خود بلکه برای سایر ساکنین شهر داشته است. وی افزود : فولاد خوزستان در سال‌های اخیر بطور متمرکز در جهت بهبود شرایط تولید به لحاظ زیست محیطی کوشیده و یکی از مجموعه‌هایی که در این شرکت در همین راستا نقش بسزایی ایفا می‌کند، واحد بهره‌برداری و نت سیستم جمع‌آوری دود می‌باشد. خسروی گفت: تجهیزات مهم این واحد با 6 سیستم مجزای جمع آوری دود یعنی به ازای هر کوره یک سیستم، به علاوه پوشش کامل کوره‌های چهارگانه پاتیلی در واحد فولادسازی، به عنوان ریه‌های تنفسی کارخانه است که عملکرد صحیح آن تاثیر چشمگیری در کنترل و حذف غبار و آلودگی‌های ناشی از فرآیندهای تولید دارد و در نتیجه با دقت و تلاش شبانه روزی کارکنان این واحد، حفظ سلامت کارکنان سختکوش فولاد خوزستان و همچنین محیط‌زیست اطراف شرکت به استانداردهای جهانی بسیار نزدیکتر از قبل شده است.

رئیس بهره‌برداری و نت سیستم جمع آوری دود شرکت فولاد خوزستان ابراز امیدواری نمود این واحد با همکاری بخش‌های محیط زیست، بهره‌برداری و پشتیبانی شرکت همچنان بتواند با تلاش موثر کارکنان و ارتقای نرم افزاری و سخت افزاری برنامه‌ریزی شده، در راستای تحقق اهداف زیست محیطی شرکت و شعار تولید ایمن و سبز در کنار روند روبه رشد تولید گام بردارد.

 

۳۱ تیر ۱۳۹۷ ۱۴:۳۶
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۱,۶۵۹
کد خبر : ۲۶۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید