اخبار

امدادگری اورژانس، در خدمت سلامت کارکنان

امدادگری اورژانس، در خدمت  سلامت کارکنان
واحد اورژانس شرکت، بخشی تحت عنوان" پرستاری اورژانس Emergency nursing" دارد. این رشته یکی از رشته های تخصصی است که مراقبت های درمانی را برای بیمارانی که در فاز بحران یا آسیب دیدگی هستند، ارائه می‌کنند. اساساً پرستار اورژانس پیش‌تر از معاینه‌ی پزشک با بیمار در تماس است بنابراین باید در معاینه‌ی فیزیکی بسیار ماهر بوده و سرعت عمل داشته باشد.
امدادگری اورژانس، در خدمت  سلامت کارکنان
پرستاران بخش اورژانس برای تشخیص سریع مشکلات تهدید کننده‌ی زندگی بیمار آموزش های لازم دیده‌اند. آنها می‌توانند در بخش های اورژانس آمبولانس، مراکز مراقبت‌های فوری، میادین ورزشی و... خدمت کنند. به عبارتی پرستار اورژانس باید مهارت های درمانی در هر شرایطی مانند مشکلات مغزی، تصادفات و صدمات ناشی از تروما(ضربه،جراحت)، مسمومیت ها و مشکلات تنفسی برای تمام سنین را داشته باشد.
از این رو، فرصتی پیش آمد تا به درمانگاه خانواده شرکت فولاد خوزستان برویم و با پرستار و امدادگر آن واحد درباره اقدام امدادی سریع و به موقع مورد اورژانسی که چند روز گذشته برای یکی از ساکنان منازل انجام دادند گفتگویی داشته باشیم.
   آقای بیگدلی لطفاً خودتان را برای خوانندگان معرفی نمایید.
حمید بیگدلی، پرستاردرمانگاه، فوق دیپلم فوریت های پزشکی، لیسانس مدیریت بحران و پرستاری دارم.  دوازده سال تجربه کار در اورژانس ١١٥ دارم و از سال 91 جذب شرکت شدم. مدت شش سال است که در اورژانس درمانگاه فولاد مشغول به کار می‌باشم. 
وهاب سلامی امدادگر اورژانس درمانگاه، ٢٣ سال است که در قالب نیروی پیمانکار مشغول به فعالیت و خدمت رسانی هستم.
طبق اطلاعاتی که بدست ما رسید ظاهراً چند روز پیش اتفاق اورژانسی پیش آمده بوده. توضیح دهید لطفا.
بیگدلی: ساعت 9:07 امروز صبح بود که به ما اطلاع دادند، یکی از ساکنان منازل  200 دستگاه دچار حمله قلبی شده است. من و همکارم "وهاب" ظرف مدت 3 دقیقه خود را به محل رساندیم. مصدوم مردی جوان بود که هنگام تردد در حیاط منزل متوجه می‌شود خار نوک یکی از درختان نخل خرما وارد پای چپش شده است. ما که رسیدیم بیمار دچار کاهش سطح هوشیاری شده بود، با معاینه اولیه و توضیحات خانواده ی فرد مصدوم دریافتیم که جسم خارجی وارد پای فرد شده است. با گرفتن فشار و اطمینان از وضعیت نرمال مصدوم، وی را به درمانگاه منتقل نموده و پس از معاینه پزشک و گرفتن نوار قلب به دلیل سابقه ناراحتی قلبی و اطمینان برای جبران حالت ضعف عمومی برای وی سرم تجویز گردید و در همین درمانگاه مورد عمل جراحی سرپایی قرار گرفت که شیء خارجی از پای مصدوم خارج و محل پانسمان شد. 
  از مشکلات شغلی تان بگوئید.
با توجه به اولویت کار درمانگاه که رسیدگی به وضعیت بیماران است و از طرفی استرس بیش از حدی بر ما حاکم است، از مدیریت محترم درخواست دارم تجدید نظری در مورد تبدیل  وضعیت قرارداد پرسنل اورژانس و درمانگاه بفرمایند.
 لطفاً درخصوص کمک های اولیه ای که همراهان فرد مصدوم میتوانند در زمان وقوع حادثه انجام دهند، توضیحاتی ارائه بفرمائید.
کمک‌های اولیه‌ای که همراهان فرد صدمه دیده می توانند انجام دهند، گام اول خونسردی خود را حفظ نمایند و اطراف بیمار را خلوت نمایند تا هوا و اکسیژن کافی به فرد بیمار یا صدمه دیده برسد. گام دوم بلافاصله با اورژانس تماس گرفته و اطلاعات دقیقی از وضعیت بیمار و مکان حادثه داده و گام سوم، به هنگام تماس از سوابق بیماری مصدوم اگر اطلاعی دارند در اختیار واحد اورژانس قرار دهند تا با تجهیزات کافی به سوی محل حادثه حرکت کنیم.
نکته دیگر آنکه، افراد دارای بیماری قلبی در روزهای گرم سال تا آنجا که برایشان امکان دارد در ساعات گرم از منزل خارج نشوند.
 از فرصتی که در اختیارمان قرار دادید، و نیز بابت همکاری و حس مسئولیت تان تشکر میکنیم.
ما هم از حمایت های مدیریت و تلاش بی دریغ کلیه کارکنان درمانگاه خانواده سپاسگزاریم.
۲۳ تیر ۱۳۹۷ ۱۰:۳۵
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۱,۷۹۳
کد خبر : ۲۶۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید