اخبار

تیم فوتسال فولاد خوزستان نایب قهرمان شرکت‌های جهان در فرانسه

تیم فوتسال فولاد خوزستان نایب قهرمان شرکت‌های جهان در فرانسه
تیم فوتسال فولاد خوزستان در رقابت بین المللی دومین دوره رقابت‌های جهانی جام شرکت‍ها در لابول فرانسه بر سکوی دوم ایستاد و با جام نایب قهرمانی به خانه بازگشت.

علی محمدی معاون منابع انسانی و امور اجتماعی شرکت فولاد خوزستان در این خصوص به خبرنگار ما گفت: تیم فوتسال کارگران شرکت که تیم‌ صاحب‌نام در مسابقات داخلی و استانی است و سابقه صدرنشینی چندین ساله در لیگ‌های کارگری ملی را دارد یک بار دیگر شایستگی خود را در این میدان جهانی با قرار گرفتن در جایگاه نایب قهرمانی به اثبات رساند.

محمدی گفت: با توجه به اهداف شرکت در زمینه ترویج ورزش‌های همگانی و کارگری، از ماه‌ها قبل برنامه‌ریزی در خصوص اعزام تیم فوتسال کارگران فولاد خوزستان به دومین دوره بازی‌های جهانی کارگری شرکت‌ها آغاز شد و خوشبختانه در این اعزام جمعی از کارکنان تلاشگر، ورزشکار و فولاد خوزستان در قالب کاروان ورزشی استان خوزستان از قلب سایت صنعتی کارخانه به یک کشور اروپایی انجام شد، به افتخارات و نتایج بسیار مطلوبی دست یافتیم.

وی افزود: فولاد خوزستان که از صنایع مشهور و خوش سابقه کشور در عرصه ورزش‌های همگانی در رده‌های داخلی، محلی و ملی است، با اعزام تیم کارگری فوتسال به تورنمت بین‌المللی شرکت‌ها در فرانسه بار دیگر نشان داد که همواره می‌توان از طریق ترویج ورزش و نشاط در بین کارکنان بدنبال پیشگیری و کاهش هزینه‌های درمان بود و بر این اساس در شرکت فولاد خوزستان در کنار اهداف تولیدی و صنعتی، سلامت منابع انسانی، خصوصاً کارگران و خانواده‌هایشان در صدر برنامه‌های اجتماعی قرار دارد و به همین خاطر این شرکت یکی از بنگاه‌های پیشرو در هر دو عرصه تولید و ورزش بشمار می‌رود.

معاون منابع انسانی و امور اجتماعی یادآور شد: امسال که سال حمایت از کالای ایرانی و سالی متفاوت نسبت به دیگر سال‌هاست، همه ما باید از کارگران و سازندگان کالاهای ایرانی به هر نحو حمایت کنیم تا ساخت ایران بیشتر از گذشته به عنوان یک ارزش واقعی در جامعه ما مطرح و فراگیر شود.

محمدی با بیان اینکه توسعه و ترویج ورزش‌های کارگری و همگانی کردن ورزش در کنار نگاه به تولید یکی از مهمترین دیدگاه‌های شرکت فولاد خوزستان را تشکیل می دهد افزود: ایجاد نشاط و شادابی در کارکنان و خانواده‌های آنان جزو برنامه‌های شرکت در زمینه سلامت منابع انسانی است و خروجی این دیدگاه، مشارکت تمامی سطوح کارکنان در برنامه‌های داخلی و بین المللی می‌باشد.

معاون منابع انسانی و امور اجتماعی با بیان اینکه ورزش علاوه بر تقویت روحیه و نشاط در کارکنان و خانواده‌های آنان داشته و در کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز بسیار موثر می‌باشد افزود: افراد سالم و قوی از عهده کارهای دشوار ‌بر‌می‌آیند و پیروزی فولادمردان در عرصه رقابت‌های بین المللی کارگران شرکت‌ها یک بار دیگر نشان داد که رکورد‌شکنان خط تولید تا چه حد می‌توانند از سکوهای جهانی بالا بروند و پرچم پر افتخار کشورمان را در صدر به اهتزاز درآورند.

این گزارش حاکیست، مسابقات جهانی شرکت‌ها با حضور ۵۰۰۰ ورزشکار از ۴۵ کشور جهان طی روزهای ۲ الی۶ خرداد در شهر ساحلی لابول در کشور فرانسه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ما به نقل از حبیب‌اله رضایی مدیر امور اجتماعی و خدمات، مراسم افتتاحیه دومین دوره رقابت‌های جهانی جام شرکت‌ها از روز چهارشنبه دوم خرداد ماه در شهر لابول فرانسه با حضور حدود پنج هزار ورزشکار برگزار شد. در این مسابقات ٩ تیم از ایران در پنج رشته تنیس روی میز، والیبال، والیبال ساحلی، فوتسال و دوومیدانی حضور داشتند.

حبیب اله رضایی اظهار داشت: با توجه به نظر مساعد و تاکید مدیرعامل شرکت مبنی بر فعال کردن کلینیک سلامت فولاد خوزستان به یاری خدا با فعال شدن این کلینیک برنامه ما برای مسابقات سال آینده کارگران شرکت‌های جهان، اعزام تیم‌های کارگری بیشتری در رشته‌های مختلف خواهد بود.

بر پایه این گزارش بیش از ۲۳ کشور عضو اتحادیه جهانی کمپانی‌ها هستند که در ۲۵ رشته ورزشی فعالیت دارد. ایران در اولین دوره بازی‌های جهانی کارگری شرکت‌ها حضور نداشت. در این دوره از رقابت‌ها کاروان ایران با حضور ۱۰۰ ورزشکار به مصاف حریفان جهانی خود رفت.

 

با تیم فوتسال فولاد خوزستان، نایب قهرمان تورنمنت بین‌المللی دومین دوره مسابقات شرکت‌های جهان در سال 2018 بیشتر آشنا شویم:

حبیب‌اله رضایی مدیر امور اجتماعی و خدمات به خبرنگار ما گفت: تیم فوتسال فولاد خوزستان متشکل از کارکنان جوان و با انگیزه از تیم‌های پرافتخار کارگری است که از طریق امکانات فنی و مدیریتی واحد تربیت بدنی و تفریحات سالم شرکت تشکیل شده و سابقه فعالیت آن به بیش از ده سال می‌رسد.

به گفته رضایی این تیم در مسابقات داخلی کارگران شرکت‌های تحت پوشش ایمیدرو که بطور سالانه برگزار می‌گردد همواره جایگاهی رفیع داشته و طبق سوابق موجود، طی سال‌های 1387 تا 1393 حداقل دوبار نایب قهرمان و پنج بار صدر نشین این مسابقات تقریبا حرفه‌ای بوده است. قهرمانی جام کارگری استان خوزستان در سال 95 و رتبه اول مسابقات نظام مهندسی خوزستان در سال 1396 از دیگر مقام‌های کسب شده توسط این تیم خوشنام است.

قدرت‌اله افرایی سرپرست تیم فوتسال فولاد خوزستان نیز درباره نحوه فعالیت این تیم و اعضای آن به خبرنگار ما گفت: بیشتر اعضای تیم و بازیکنان کلیدی آن از سایت صنعتی و پای کوره‌های ذوب به زمین ورزش می‌آیند و عمده فوتسالیست‌های فولاد خوزستان واقعا فولادمردانی هستند که از عهده هر دو نقش فنی و ورزشی بخوبی برمی‌آیند.

افرایی افزود: این ورزشکاران در حقیقت نقش خود را در کار تیمی و هم افزایی همانگونه که در عرصه کار و تولید شمش ایفا می‌نمایند، در عرصه ورزش و سالن‌های فوتسال نیز پیاده‌سازی کرده‌اند. به گفته افرایی استعداد بازیکنان پرتلاش تیم فوتسال در اتحاد، همیّت و کار تیمی بازیکنان در پای خطوط ریخته‌گری و کوره‌ها شکل گرفته و همراه با اخلاق و نظم، در عرصه ورزش نیز ظاهر گشته و به زیبایی شکوفا می‌شود.

وی ضمن تشکر از قاسم‌وند سرمربی تیم اظهارداشت: انتخاب آقای عادل قاسمی قاسم‌وند از سوی جناب رضایی مدیر امور اجتماعی و خدمات یک انتخاب اصلح بود چرا که همه بازیکنان بالاتفاق تمامی موفقیت‌های تیم را در چند سال اخیر مرهون همراهی و تخصص این سرمربی خوب و صاحب سبک خوزستانی می‌دانند.

قدرت‌اله افرایی اعضای تیم فوتسال فولاد خوزستان را بدین شرح برای خبرنگار ما برشمرد:

·        سید بهنام موسوی از بخش انرژی و سیالات قسمت تهویه و تبرید، کاپیتان تیم

·        میلاد امانی بابادی از بخش فولادسازی قسمت ریخته‌گری بلوم، دروازه بان تیم

·        امید فاضلی فارسانی از بخش فولادریزی قسمت ریخته‌گری بلوم، دروازه‌بان تیم

·        فرزاد مکوندی از بخش فولادسازی قسمت فولادریزی قسمت ریخته گری بلوم، بازیکن دفاع تیم

·        محمد مطلبیان از بخش امور اجتماعی و خدمات قسمت تاسیسات ورزشی، بازیکن دفاع تیم

·        میثم مرتضایی از بخش امور اجتماعی و خدمات قسمت تاسیسات ورزشی، بازیکن خط حمله تیم

·        اصلان محراب‌پور از بخش امور اجتماعی و خدمات قسمت تاسیسات ورزشی، بازیکن خط حمله تیم

·        عقیل عبیات از بخش مواد اولیه، بازیکن خط حمله تیم

·        سعید قنبری از بخش فولادسازی، قسمت کوره‌ها، بازیکن خط حمله تیم

·        سیدعبدرضاموسوی کارمند ستادی بازیکن هافبک دفاعی تیم

·        ایمان دباغی‌زاده از بخش منابع انسانی قسمت تربیت بدنی مسئول فنی تیم

·        عادل سعیدی پور، از بخش منابع انسانی قسمت تربیت بدنی تبلیغات و اطلاع‌رسانی تیم

·        قدرت اله افرائی  از بخش منابع انسانی و امور اجتماعی، پزشکیار و سرپرست تیم

·        عادل قاسمی قاسم‌وند، کادر فنی و سرمربی تیم فوتسال فولاد خوزستان

 

افرایی در پایان ضمن بیان اینکه آقای قاسم‌وند سرمربی خبره تیم فوتسال فولاد خوزستان بیش از 16 سال سابقه مربیگری دارد افزود: سرمربی تیم که کارشناس ایمنی بهداشت محیط زیست و کارشناس ارشد تربیت بدنی می‌باشد، در این مدت در سطوح مختلف لیگ برتر خوزستان، ایمیدرو و لیگ دسته یک فوتسال کشور بخوبی و شایستگی از عهده مسئولیت هدایت آن برآمده و نتایج چشمگیر ذکر شده برای تیم، تحت سرمربیگری ایشان بدست آمده است.

سید بهنام موسوی کاپیتان 35 ساله تیم فوتسال فولاد خوزستان نیز آقای گل این مسابقات در فرانسه نیز شده و به عنوان بازیکن نمونه با اخلاق هم انتخاب و معرفی شد. موسوی در توصیف دلایل موفقیت تیم در این میدان بین‌المللی گفت: مهمترین دلیل موفقیت ما پس از تلاش و توکل اعضای تیم و کادر فنی این بود که بازیکنان ما خود را باور کردند و تحت پرچم فولاد خوزستان به هیچ وجه از حریفان خود در میدان نترسیدند.

سید بهنام موسوی کاپیتان همراه با سعید قنبری بیرگانی از مهاجمان اصلی تیم با خبرنگار ما صحبت ‌کردند. آنها با بیان اینکه چنین سفری برای هر یک از اعضای تیم یک رویای بی‌سابقه بود بطور همزمان اظهار داشتند: ابتدا که در حدود سه ماه قبل از اعزام به ما اعلام کردند برای یک رقابت بین‌المللی عازم خارج از کشور خواهیم شد، باور نکردیم. بطوری که همه دوستان با خود گفتیم اصلاً بهتر است موضوع را با خانواده‌هایمان درمیان نگذاریم تا حداقل آنان را با این رویای خیالی آزار ندهیم. اما جلوتر که رفتیم دیدیم که مسئولین امور اداری شرکت مدارک شناسایی‌مان را خواستند و گفتند که اگر پاسپورت نداریم سریعاً اقدام کنیم.

کم‌کم موضوع جدی‌تر و تمرینات فشرده‌تر شد. بلافاصله متوجه شدیم که برنامه‌ریزی‌ها به نحوی پیش می‌رود که گویی واقعاً یک سفر رویایی به اروپا برای تیم فوتسالی درپیش است که سال‌ها در کنار هم برایش زحمت کشیده بودیم. بالاخره موضوع قطعی شد و از آن زمان به بعد جدیت و تلاش بازیکنان جدی‌تر و مصمم‌تر دنبال گردید.

موسوی افزود: همکاران ما در سایت فولادسازی و خصوصاً تلاشگران خطوط ریخته‌گری وکوره‌ها هم مرتب همه ما را تشویق می‌کردند. آنها که می‌دیدند برای اولین بار یک گروه از کارکنان معمولی سایت دارند به خارج اعزام می‌شوند، از ته دل برایمان آرزوی موفقیت داشتند.

این بازیکنان شایسته ضمن ابراز خرسندی از سفر پربارشان به فرانسه ادامه دادند که وظیفه خود می‌دانند در همین فرصت از مدیریت محترم عامل و معاونت محترم منابع انسانی و امور اجتماعی که با دید مثبت و دستور مساعدشان امکان این سفر را فراهم کردند تشکر و تقدیر نمایند. علاوه بر آن، از کلیه همکاران و سرپرستان سایت و مدیریت محترم فولادسازی و فولادریزی و ارسال محصول بطور ویژه تشکر و قدردانی کردند.

قنبری تصریح کرد: خصوصاً جناب مهندس حبیب‌اله رضایی که در حقیقت از ابتدا بنیانگذار و حامی اصلی تیم بودند و نیز مهندس محمدمهدی شریف شاذیله مدیرمحترم فولادریزی و ارسال محصول، همچنین جناب مهندس محمدرضا شفیعی رئیس محترم تهویه و تبرید و دیگر مسئولان و همکاران که همگی بسیار برخوردهای خوب و مثبتی با امر ورزش داشتند و همین حمایت‌های آنان بهترین مشوق همکاران در امر ورزش بود که در کنار مسئولیت‌های تولید بدان همت گماشتند. خصوصاً یک ماه آخر که بیشترین حجم تمرینات را داشتیم واقعا بدون مساعدت و یاری همکاران امکان اجرای برنامه‌ها برای تیم میسر نمی‌شد که جای تقدیر دارد.

موسوی کاپیتان که عنوان فوتسالیست با اخلاق این تورنمنت جهانی کارگران شرکت‌ها را نیز به خود اختصاص داده بود به خبرنگار ما گفت: با توجه به اینکه در ایام پرفیض ماه مبارک هستیم و خوزستان قهرمان گرم‌ترین ایام سال خود را تجربه می‌کند باید یادی کنیم از فولادمردان بلند همت و با ایمانی که در کنار کوره‌ها و خطوط ریخته‌گری در این حرم تابستان بنابر وظیفه دینی مقید به عبادت روزه هستند و با زبان روزه راه تولید را با قدرت و صلابت به سوی آینده هدایت می‌کنند. واقعاً در چنین شرایط آب و هوایی که بودن معمولی در محیط تولید، طاقت فرساست، واقعا باید به این قهرمانان تولید آفرین گفت که علیرغم سختی کار، دست از انجام وظیفه برنمی‌دارند.

کاپیتان خونگرم و خوش استیل تیم فوتسال فولاد خوزستان از طرف همه اعضای تیم و کادر فنی برای همکاران بخش فولادسازی و تمامی کارکنان تلاشگر فولاد خوزستان در تمام بخش‌ها، بهترین‌ها را طلب نمود و ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات ویژه ایام ماه مبارک رمضان و تبریک پیشاپیش عید سعید فطر، سلامتی، موفقیت و سربلندی خانواده بزرگ فولاد خوزستان را از خدای بزرگ و مهربان خواستار شد.
۲۷ خرداد ۱۳۹۷ ۱۲:۴۴
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۱,۴۰۰
کد خبر : ۲۵۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید