اخبار

تعمیر تجهیزات تخلیه کشتی‌های بزرگ برای نخستین بار در کشور

تعمیر تجهیزات تخلیه کشتی‌های بزرگ برای نخستین بار در کشور
با تلاش متخصصین ابزار دقیق شرکت فولاد خوزستان، برای نخستین بار در کشور یک قطعه حساس از سیستم تخلیه محموله سنگ آهن از کشتی در بندر امام خمینی با موفقیت تعمیر و راه اندازی شد.
به گزارش خبرنگار ما، این موفقیت مهندسی به دلیل پیشگیری از توقف عملیات تخلیه سنگ آهن و تحمل جریمه معطلی کشتی یا دموراژ در بندر امام خمینی بسیار حائز اهمیت بوده و منجر به صرفه جویی شایان توجهی شده است.

علیرضا نجیب مدیر واحد عملیاتی بندر امام، از محل اسکله اختصاصی شرکت فولاد خوزستان در این زمینه به خبرنگار ما گفت: کشتی مربوطه حامل 50 هزارتن سنگ آهن از مبدا بندر عباس بود و بر اساس برنامه قرار بود عملیات تخلیه آن با حجم روزانه 15 هزار تن صورت گیرد اما در روز بیستم فروردین ماه با گزارش خرابی قطعه مربوطه ساخت شرکت زیمنس عملیات با توقف ناخواسته مواجه گردید.

نجیب افزود: به دلیل خرابی پیش‌بینی نشده در یکی از واحدهای تخلیه یا شیپ آنلودر، احتمال تاخیر کشتی در اسکله وجود داشت و براساس قوانین بین‌المللی کشتیرانی، جریمه آن بطور روزانه و حتی ساعتی، هزینه زیادی بر شرکت فولاد خوزستان تحمیل می‌کرد. همچنین تعداد زیادی از واگن‌های مخصوص اعزامی از اهواز، منتظر بودند تا بار سنگ آهن را پس از تخلیه به سایت شرکت در اهواز حمل کنند. معطلی این واگن‌ها نیز ضمن ایجاد وقفه در کار تامین، می‌توانست هزینه‌های اضافی بر جریان انتقال مواد مورد نیاز شرکت تحمیل نماید.

مدیر واحد عملیاتی بندر امام افزود: بلافاصله تیم ویژه‌ای از متخصصین و پیمانکاران ابزار دقیق شرکت در محل حاضر شدند و عملیات تعمیر و راه اندازی قطعه یاد شده بسرعت آغاز شد که خوشبختانه طی سه شبانه روز کار مداوم، عملیات با موفقیت به اتمام رسید.

وی افزود: شبانگاه روز 20 فروردین ماه طی تماس تلفنی با مدیریت اتوماسیون و ابزار دقیق اعلام گردید که دستگاه شیپ آنلودر اسکله و بندر در حال تخلیه کشتی بار سنگ آهن ارسالی از بندر عباس دچار اشکال گشته و از سرویس خارج شده است و تیم تعمیرات، در حالی موفق شدند درایو سنگین 600 کیلو واتی زیمنس را از نوع DC/MASTER تعمیر و با موفقیت راه اندازی نمایند که توانایی تعمیر چنین درایوی در کشور، صرفاً در حوزه تخصصی نمایندگی شرکت اروپایی زیمنس می‌باشد.

به گفته نجیب، منشا اشکال در عدم قطع کلید اصلی هنگام خاموش کردن دستگاه بود که باعث سوختن درایو و CPU مرکزی شد. تعویض CPU و تغییرات در بخش لاجیک برنامه توسط متخصصین اتوماسیون و نت واحد اسکله و بندر بصورت مشترک انجام گردید.

لازم به ذکر است که شیپ آنلودر شرکت فولاد خوزستان واقع در بندر امام خمینی(ره)، دارای ظرفیت 500 تن بر ساعت، از برند AEG و تولید سال 1996 می‌باشد.

 

تخلیه کشتی‌های بزرگ  

۲۷ خرداد ۱۳۹۷ ۱۲:۱۸
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۱,۱۷۱
کد خبر : ۲۵۲

نظرات بینندگان

ناشناس
۱۳۹۷/۰۴/۲۲
0
0
0

خدا قوت به همه


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید