اخبار

با آغاز روز سیزدهم فروردین، روز طبیعت، پذیرش خانواده های میهمان و شهروندان اهوازی

با آغاز روز سیزدهم فروردین، روز طبیعت، پذیرش خانواده های میهمان و شهروندان اهوازی
در منطقه تفریحی و پارک دویست دستگاه فولاد خوزستان از صبح امروز دوشنبه آغاز شد.
به گزارش خبرنگار ما هرساله هزاران نفر از شهروندان برای گذراندن روز طبیعت میهمان فولاد خوزستان می شوند و امسال بنابر تصمیم مدیریت عالی شرکت و تشکیل ستادی ویژه برای پذیرش حدود ۱۵ هزار نفر در این روز برنامه ریزی کاملی صورت گرفته است.
این گزارش حاکیست، ستاد میهمانان نوروزی که در چند هفته اخیر جلسات متعددی برگزار کرده است امروز نیز ساعتی پس از آغاز ورود گردشگران به محوطه پارک تفریحی دویست دستگاه، تشکیل جلسه داد تا آخرین وضعیت آمادگی نیرو ها و تمهیدات را برای تسهیل ورود، اقامت و ایمنی حضور خانواده ها در پارک را بررسی نماید.

محمود اکابر دبیر ستاد میهمانان نوروزی در جلسه یاد شده گفت: بنابر تایید و تاکید مدیرعامل محترم و پیشنهاد معاون محترم منابع انسانی و امور اجتماعی، بسیج نیرو ها و امکانات در این روز برای خدمت به خانواده ها در راستای توسعه مسئولیتهای اجتماعی و فرهنگی شرکت فولاد خوزستان انجام می شود.

 

در یک برنامه منحصربفرد و هماهنگ، شرکت فولاد خوزستان در روز طبیعت پذیرای بیش از سه هزار خانوار از گردشگران روز طبیعت در پارک نفریحی و فصای سبز مجاور منطقه مسکونی کارکنان خواهد بود.
دبیر ستاد میهمانان نوروزی شرکت فولاد خوزستان در تشریح نحوه انجام این فعالیت گسترده اجتماعی گفت: بدین منظور ستاد ویژه ای بنام پدیرش میهمانان نوروزی براساس طرحی با دستور مدیریت عالی شرکت تشکیل شد که فعالیت های خود را برای اجرا از ۲۸ اسفند تا ۱۴ فروردین برنامه ریزی نمود که برگزاری روز طبیعت در پارک تفریحی و دریاچه مصنوعی دویست دستگاه بخشی از همین برنامه هاست.
وی افزود: ارائه خدمات به مسافران نوروزی میهمان استان در دو ایستگاه ورودی کلانشهر اهواز در پلیس راه ماهشهر سربندر و سه راه خرمشهر شامل راهنمای گردشگری و شیرینی، خدمات ایست بازرسی با همکاری حوزه مقاومت بسیج شهید بقایی در محل های ذکر شده، آماده سازی محوطه های گردشگری و فضای سبز مسیرهای دسترسی اطراف شرکت فولاد خوزستان و منطقه سایت مسکونی دویست دستگاه همزمان با ارائه خدمات ایمنی بهداشت و پیش بینی اورژانس و آتش نشانی همچنین هدایت و راهنمایی خانواده ها و میهمانان بصورت ویژه در روز طبیعت در دویست دستگاه از جمله فعالیتهای این ستاد می باشد.
اکابر گفت: ستاد میهمانان نوروزی به ریاست معاون منابع انسانی شرکت و متشکل از بخشهای مختلف خدمات و امور اجتماعی، بازرسی و نظارت، پایگاه مقاومت بسیج، روابط عمومی، بهداشت و درمان، امور منازل و فضای سبز، تضمین کیفیت بوده و میتوان گفت فعالیت آن بلحاط کیفیت و گستردگی پوشش خدمات اجتماعی برای میهمانان در این ایام در سطح استان خوزستان منحصر بفرد است.
وی تلاش هماهنگ نیروهای یاد شده در قالب ستاد را نماد بسیج نیرو ها در یک مانور مسئولیت اجتماعی توصیف کرد که در عین تمرین نظم و آراستگی سازمانی، در افزایش سطح تعامل با گروههای مختلف جامعه است که از آن جمله می توان به همکاری نزدیک و موثر تلاشگران نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی و  پلیس راه منطقه اشاره کرد.

حبیب اله رضایی مدیر اموراجتماعی و خدمات به خبرنگار ما گفت: با همکاری ویژه کارکنان فضای سبز و بهسازی محیط تلاش کرده ایم تا محیط پارک تفریحی و دریاچه مصنوعی دویست دستگاه از هر نظر برای استفاده خانواده های میهمان و شهروندان اهوازی در ایام نوروز مهیا باشد. از جمله این اقدامات نصب سفره هفت سین نمادین در دیدگاه شمالی دریاچه مصنوعی و زیباسازی فضای سبز با کاشت انبوه گلهای رنگارنگ بهاری بوده است. 
رضای با ذکر اینکه آبیاری ضروری فضای سبز و پاکسازی محیط از زباله های بجامانده یکی از مشکلترین کارهای انجام شده در ایام پر تردد خانواده ها بوده است از شهروندان خواست در این زمینه به تذکرات مکتوبی که همراه با کیسه های بهداشتی زباله تقدیم خانواده ها میشود دقت نمایند. 
رضایی با ذکر اینکه همه امکانات پارک دویست دستگاه برای راحتی و شادی خانواده ها و شهروندان بسیج شده است، از آنان خواست ضمن مهربانی با طبیعت و همکاری با خدمتگذاران محیط زیست، رفتاری شایسته شهروند فرهیخته خوزستانی و ایرانی از خود نشان داده و اجازه دهند روز طبیعت توام با سلامت خانواده ها باشد و با توجه به الفبای پاکیزگی و حفظ محیط زیست به انتها برسد.

رضایی درباره دیگر فعالیتهای اموراجتماعی و خدمات را در گفتگو با خبرنگار ما بدین شرح برشمرد: علاوه بر اقدامات معمول و همیشگی خدمات و اموراجتماعی در بخشهای مختلف امور منازل و مستغلات، حمل و نقل و تاکسیرانی، خدمات و رستورانها، فعالیتهای ویژه ای بنابر دستور معاونت محترم منابع انسانی شرکت فولاد خوزستان برای شهروندان و میهمانان نوروزی تهیه و تدارک دیده شد که بطور شبانه روزی و بلاانقطاع در اختیار خانواده های عزیز ساکن منطقه و میهمانان گرامی از سرتاسر کشور و شهروندان عزیز خوزستانی قرار گرفته است. علاوه بر آنچه گفته شد، توزیع مقادیر متنابهی شیرینی همراه با راهنمای سفر و بروشور خوش آمد به میهمانان نوروزی استان خوزستان در مبادی پلیس راه های بزرگراه خلیج فارس و سه راه خرمشهر، تهیه و تامین غذای کارکنان تلاشگر پلیس راه و بسیج در مبادی یاد شده در کل ایام نوروز به میزان ۵۰۰ پرس ، تهیه ۲۵۰ پرس غذای کارکنان تلاشگر تحت برنامه های ستاد فقط در روز ۱۳ فروردین در دویست دستگاه، همراه با پذیرایی در طول روز، تامین پنج نفر نیروی نجات غریق در محوطه پارک و دریاچه مصنوعی و آبشار دویست دستگاه در طول ایام نوروز بمنظور تامین ایمنی کودکان و خانواده ها، تامین خودروی ویژه فعالیتهای ستاد، تهیه و نصب سه عدد کانکس جهت برپایی نمازخانه موقت و مفروش جهت استفاده خانواده های میهمان در محوطه دریاچه

ایمان عیدی نماینده حوزه مقاومت بسیج شهید بقایی اهواز در ستاد میهمانان نوروزی شرکت فولاد خوزستان در خصوص فعالیتهای برادران بسیجی در قالب برنامه های ستاد به خبرنگار ما گفت: بنابر آنچه از طرف آقای امین جوبند فرماندهی محترم حوزه شهید بقایی به نیرو ها ابلاغ شده، برادران بسیجی از هیچ کمکی در این رابطه دریغ نکرده اند و هر جا لازم بوده به عنوان پشتیبان مدیریت محترم شرکت فولاد خوزستان در عرصه خدمت حاضر بوده اند. 
امین عیدی افزود: در مجموع آمار حضور برادران بسیجی این حوزه از ابتدای طرح نوروزی ستاد میهمانان در شرکت فولاد خوزستان، به رقمی بالغ بر ۵۹۰ نفر روز خدمت بسیجی می رسد که طی این مدت تلاش شبانه روزی و بی وقفه بسیجیان  را در کنار دیگر همکاران فولادی برای تامین رفاه و آسایش میهمانان عزیز استان شهیدپرور خوزستان شاهد بوده ایم. بگفته امین عیدی چنین تلاش هماهنگ و گسترده ای در خدمت رسانی به میهمانان به طرزی شایسته قابل تقدیر است چرا که در استان خوزستان به عنوان مهد سفرهای راهیان نور در کشور، با شهره بودن شهروندانش به خونگرمی و میهمان پذیری ارائه می شود. بگفته عیدی همت برادران بسیج بر این بوده تا با خدمت شبانه روزی در تمام اوقات ضمن دوری از خانواده های خود در ایام نوروز، آسایش کاملی را برای خانواده های میهمان فراهم نمایند.
عیدی افزود: تمام تلاش برادران بسیجی حوزه شهید بقایی بر این متمرکز بوده که محیطی امن و توام با آسایش برای میهمانانی فراهم شود که چند روزی برای تفرج توام با تدبر در یادمانهای دفاع مقدس مای به این استان می گذارند.
عیدی برپایی پست بازرسی، کمک به استقبال از خودروهای ورودی در مبادی، برپایی ایستگاه صلواتی با توزیع شربت و همچنین توزیع بالغ بر ۵۰ قالب یخ بهداشتی در بسته بندی خانوادگی به میهمانان روز طبیعت و کمک به ارائه تسهیلات مختلف در کنار دیگر همکاران ستاد ازرجمله خدمات بسیجیان در این برنامه عنوان نمود.

امین بادپیما نماینده نظارت و بازرسی در ستاد میهمانان نوروزی شرکت فولاد خوزستان به خبرنگار ما گفت: کارکنان سخت کوش این واحد از ابتدای طرح نوروزی شرکت به سهم خود حضوری فعال و مثمرثمر در خدمت به میهمانان عزیز داشته اند بطوری که علاوه بر وظایف معمول و پیوسته نظارت و بازرسی، موفق شده اند در تمام مدت در محوطه مسکونی دویست دستگاه و بلوار شهدای فولاد بنحو احسن انجام وظیفه نمایند.

بادپیما افزود: بمنظور اجرای هرچهدبهتر برنامه های ستاد در بخش نظم و امنیت، طی روزهای دوازدهم و سیزدهم فروردین حداقل یک گروه ۳۰ نفره از کارکنان نظارت و بازرسی طی دو نوبت کاری صبح و عصر در دویست دستگاه بطور خاص در حال خدمت بوده اند. این گروه از تلاشگران امنیت، علاوه بر کنترل رفت و آمد ها و تامین آسایش میهمانان عزیز استان خوزستان، وظیفه حفاظت از تاسیسات و منازل سازمانی موجود در منطقه دویست دستگاه را بطور ویژه به انجام رسانده اند.

امین بادپیما افزود: علاوه  بر نیروهای بازرسی و نظارت، گشتهایی از برادران نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی نیز طی دو روز یاد شده دعوت به همکاری شده اند که با هماهنگی این واحد برای حفظ نظم و تامین رفاه بیشتر برای خانواده های میهمان مشغول گشت زنی می باشند تا عموم خانواده های مراجعه کننده در محدوده شرکت فولاد خوزستان، طی مدت اطراق در پارک و فضای سبز دویست دستگاه یا بلوار شهدای فولاد، خاطر عزیزشان از هر حیث آسوده باشد.

امیدواریم در کنار همت و تلاشی که همکاران تحت پوشش ستاد در مجموع انجام می دهند، با همکاری و همراهی خانواده ها و شهروندان فهیم خوزستانی و میهمانان عزیز که از سراسر کشور در خدمت ایشان هستیم، ایام نوروز و در انتهای آن روز طبیعت را همگان به تندرستی و آسودگی خاطر پشت سر گذاشته و همگی به سلامت به خانه هایشان باز گردند. 

اقدام پیشروانه شرکت فولاد خوزستان در پدیرایی از میهمانان استان و سهیم سازی امکانات با شهروندان اهوازی در نوروز ۹۷ حاوی پیام مهمی در زمینه مسئولیتهای اجتماعی و تجلی دیدگاه مدیریت عالی شرکت است که بدور از تبلیغات و هرگونه شعار، چندین هزار ایرانی را در آغاز بهار بهره مند ساخت.
غلامرضا فروغی نیا مدیر روابط عمومی شرکت فولاد خوزستان این مطلب را به خبرنگار  ما گفت. 
فروغی نیا با تبریک سال نو و گرامیداشت سال روز وفات پیامدار کربلا حضرت زینب کبری سلام الله علیها افزود: پذیرش بالغ بر ۱۵ هزار میهمان در روز طبیعت، نقطه اوج این حرکت تاثیرگذار اجتماعی است که با دستور مدیرعامل محترم و نظارت معاون منابع انسانی و امور اجتماعی شرکت فولاد خوزستان انجام شده است.
مدیر روابط عمومی بخش های دخیل در طرح نوروزی استقبال از میهمانان و پذیرش شهروندان در روز طبیعت در مجموعه فضای سبز و پارک تفریحی دویست دستگاه را برشمرد و اظهار داشت: واحدهای اموراجتماعی و خدمات، بازرسی و نظارت، ایمنی، بهداشت و محیط زیست و حوزه مقاومت شهید بقایی اهواز در اجرای این طرح مشارکت فعال داشتند و روابط عمومی نیز به عنوان واحد پیام رسان در کنار تمامی کارکنان پرتلاش واحدهای یاد شده، رساننده پیام محبت و همبستگی و نیز تعلق خاطر اهالی فولاد خوزستان نسبت به وظایف و مسئولیت های اجتماعی این مجموعه عظیم انجام وظیفه نموده است. 
از سوی دیگر، انجام تبلیغات لازم برای اطلاع رسانی برنامه ها نزد مخاطبان با استفاده از امکانات و رسانه های نوین و بدون تعطیلی و توقف در تمام مدت، از اقدامات روابط عمومی در این مدت بوده است.
فروغی نیا افزود: همکاران روابط عمومی در تمام ایام تعطیل نوروز پا به پای کارکنان تلاشگر شرکت، در صحنه خدمت حضور داشته اند. از جمله ویژه برنامه روز طبیعت در دویست دستگاه توسط چندین اکیپ تصویربرداری و خبری با آخرین تجهیزات پوشش داده می شود و گزارش لحظه به لحظه ورود و استقرار میهمانان از طریق پیام رسان شبکه اجتماعی و سایت رسمی شرکت منعکس می گردد.
فروغی نیا گفت: طرح نوروزی شرکت فولاد خوزستان برنامه جامعی بود که در ابتدای نوروز و شب عید سال نو با توزیع بسته های حمایتی برای خانوارهای نیازمند روستاهای اطراف شرکت با مشارکت حوزه مقاومت بسیج شهید بقایی آغاز شد. سپس سرکشی به خانواده های شهدا و دیدارهای نوروزی مدیرعامل و معاونین شرکت با مسئولین اجرایی، نمایندگان مردم و روحانیت معزز استان و نیز دیدار سرزده با کارکنان شرکت در خط تولید ادامه یافت. برپایی اردوهای خانوادگی راهیان نور و همچنین استقبال از میهمانان خوزستان در مبادی ورودی و پذیرش شهروندان در منطقه تفریحی و پارک فضای سبز بی نظیر دویست دستگاه از ابتدای ایام عید از دیگر جزئیات طرح ستاد نوروزی بود که با بسیج امکانات و تامین کامل امنیت و خدمات اورژانسی و پیش بینی تسهیلات لازم برنامه ریزی شد و به اجرا در آمد. به نحوی که می توان مجموعه اقدامات این طرح را بلحاظ گستردگی و بسیج واحدهای مختلف ذیربط در سطح استان و بلکه کشور بینظیر دانست.
مدیر روابط عمومی ابراز امیدواری نمود طرح نوروزی شرکت فولاد خوزستان با توفیق کامل در جلب رضایت مردم کامل گردد و شهروندان فهیمی که از این برنامه ها منتفع شدند، رفتار مناسب با طبیعت و حفظ امکانات محیط زیست را بمنزله پاسخ درخور نسبت به اعتماد فولاد خوزستان انتخاب نموده و با این انتخاب امکان برخورداری همیشگی از طبیعت را برای خود و نسلهای آینده ضمانت کنند.

۱۳ فروردین ۱۳۹۷ ۱۰:۳۵
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۱,۸۴۵
کد خبر : ۲۳۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید