اخبار

رکورد تولید صادراتی، دستاورد شرکت فولاد خوزستان برای کل فولاد کشور

رکورد تولید صادراتی، دستاورد شرکت فولاد خوزستان برای کل فولاد کشور
شرکت فولاد خوزستان با تولید ۳ میلیون و ۷۶۶ هزار تن فولاد خام و عرضه 73 درصد از آن در بازارهای بین المللی، رکورد تاریخ تولید صادراتی خود را در سال 96 شکست و دستاوردی ملی برای صنعت فولاد ایران بدست آورد.

محمد کشانی مدیرعامل فولاد خوزستان طی یک پیام تصویری بمناسبت نوروز خطاب به کارکنان، تمامی دستاوردهای مهم شرکت در سال 96 را ثمره تلاش و همدلی کارکنان با نمودی ملی دانست.

وی اتخاذ رویکرد صادرات محور در شرایط دشوار بازار را راهکاری هوشمندانه و ناجی روند تولید فولاد طی سال گذشته در این فولادساز بزرگ عنوان نمود.

کشانی تصریح کرد: موفقیت فولاد خوزستان در صدور فولاد به اقصی نقاط جهان باعث گردید ضمن حفظ روند تولید و اشتغال در شرکت، رکوردهای تاریخی تامین مواد اولیه و تولید انواع محصولات میانی نیز شکسته شود.

روابط عمومی شرکت فولاد خوزستان طی گزارشی به نقل از برنامه ریزی و کنترل تولید نوشت: دستاوردهای بهره برداری در کل سال 96 شامل تولید ۳ میلیون و ۷۶۶ هزار تن شمش بلوم، بیلت و اسلب،  ۶ میلیون و ۱۵۶ هزار تن گندله سنگ آهن و قریب به ۴ میلیون تن آهن اسفنجی بوده است که جای افتخار و شکر برای مجموعه پویا و بالنده ای مانند فولاد خوزستان دارد.

در همین مدت، با توجه به شرایط بازار داخلی، رویکرد صادرات محصول در دستور کار قرار گرفت و فولاد خوزستان توانست به اتکای شهرت برند، کیفیت مرغوب و استاندارد بین المللی تولیدات و مهارت در تامین رضایتمندی مشتری، ضمن ورود در بازارهای سنتی، بازارهای صادراتی تازه ای را فتح نماید.

این گزارش به نقل از مدیریت صادرات فولاد خوزستان می افزاید: در سال 96 بالغ بر 73 درصد از محصولات شرکت به بیش از 17 مقصد در سرتاسر جهان عرضه شده است.

بر پایه این گزارش، موفقیت صادراتی یاد شده با رکورد صادراتی دو میلیون و 760 هزارتن همراه بود.

مطابق همین گزارش، کاهش موجودی انبار محصولات، فروش صادراتی 33 هزارتن اسلب درجه دو غیرقابل مصرف در کشور و همچنین رکورد بارگیری ماهانه کشتی در خردادماه 96 به میزان 349 هزارتن و بارگیری 11 کشتی در همان ماه نیز از دیگر دستاوردهای درخشان فولاد خوزستان در بخش فروش طی سال گذشته عنوان شده است.

این گزارش می افزاید،  برای تولید بیسابقه 3 میلون و 766 هزارتن شمش، در بخش تامین نیز، خرید و حمل بالغ بر ۵ میلیون و ۶۲۳ هزار تن سنگ آهن از معادن داخلی و نیز تامین و حمل ۵۱۲ هزار تن آهن اسفنجی توسط بخش های خرید و پشتیبانی همراه با میزان چشمگیری از خدمات جنبی در همه بخشهای ستادی و خط اول تولید صورت پذیرفته است.

این حجم از عملیات مهندسی و خدمات فنی در شرایط پرمحدودیت بلحاظ امکانات حمل و نقل و با ابتکارات فنی مدیریتی که تلاش کارکنان بخش تامین و خدمات صنعتی کارکنان و پیمانکاران زیر گروه را در بر می گیرد به گونه ای که دستاوردهای افتخار آفرین و تاریخی سال 96  را برای این فولادساز بزرگ تحت نام گروه فولاد خوزستان رقم زده است.  

از دیگر سو، مدیرعامل فولاد خوزستان مژده ورود به بالادست صنعت را با اعلام خبر تملک بخشی از معدن سنگان، پیش از حلول سال جدید به کارکنان شرکت داد.

این گزارش حاکیست، به اعتقاد کارشناسان فن، ابتکار تازه ورود به تملک سنگ آهن و معدن داری از سوی هیات مدیره اتخاذ شده و توسط مدیرعامل دنبال می شود. این سیاست بجا و راهگشا برای تامین آینده و توسعه فولاد خوزستان، هم اکنون به عنوان بخش مهمی از شعار جدید سال شرکت، با لفظ پرمعنای "رویکرد تحول در زنجیره ارزش صنعت فولاد" مطرح و به شعار "تولید ایمن و سبز" سالهای قبل افزوده شده است.

این اقدام به منزله گشودن افق تازه ای برای شرکت فولاد خوزستان تلقی می شود و امید است راهگشای فولاد خوزستان و مقدمه ای موثر برای ورود این فولاد ساز با سابقه بیش از چهل سال، در بالادست و پایین دست صنعت باشد.


۷ فروردین ۱۳۹۷ ۱۴:۰۴
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۱,۴۳۷
کد خبر : ۲۲۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید