اخبار

فولاد خوزستان طرح های توسعه 97 را ترسیم کرد

فولاد خوزستان طرح های توسعه 97 را ترسیم کرد
در پی رکوردشکنی های سال 96 در تولید و توسعه، شرکت فولاد خوزستان بخشی از طرح های توسعه خود را در سال 97 اعلام نمود.
 خرم نیا

در پی رکوردشکنی های سال 96 در تولید و توسعه، شرکت فولاد خوزستان بخشی از طرح های توسعه خود را در سال 97 اعلام نمود.

معاون برنامه ریزی و توسعه، عمده ترین این طرح ها را احداث مگا مدول اسفنجی میدرکس با ظرفیت یک میلیون و 750 هزار تن ، احداث زیرساخت های توسعه ظرفیت و پروژه های پایداری تولید، شامل خط و پست 400 ، کارخانه اکسیژن 4 ، کولینگ تاور 278 و ماشین ریخته گری اسلب جایگزین با تکنولوژی جدید و چند طرح دیگر در مجموع با سرمایه گذاری کل یک هزار و 897 میلیارد تومان بیان کرد.

این طرح ها، بخشی از برنامه های توسعه ای فولاد خوزستان برای چهار سال آینده است که مهندس مهران خرم نیا، در همایش پایان سال مدیران شرکت با عنوان تبیین اهداف و برنامه های عملیاتی شرکت در حوزه برنامه ریزی و توسعه، طی گزارشی مبسوط، ارائه نمود.

در همین همایش، محمد کشانی مدیرعامل، خبر برنده شدن فولاد خوزستان در مزاید کارخانه دو و نیم میلیون تنی کنسانتره توسعه ملی، سنگان را به اطلاع حاضران رسانده بود.

به این ترتیب، پس از ورود فولاد خوزستان به بالادست زنجیره ارزش فولاد، طرح های توسعه این شرکت در پایین دست نیز با تحولی جدید از طریق  تملک یک شرکت نوردی روبرو خواهد شد و زنجیره تولید فولاد خوزستان تکمیل تر خواهد شد.

خرم نیا با بیان اینکه کل سرمایه گذاری مورد نیاز برای اجرای فاز چهارم توسعه ظرفیت شرکت فولاد خوزستان و رسیدن به ظرفیت 5.2 میلیون تن فولاد تا سال 1404، بالغ بر 50 هزار میلیارد ریال می باشد، طرح های توسعه اولویت اول شرکت تا سال 1401 را به میزان 18 هزار و 972 میلیارد ریال  اعلام کرد و افزود: از این مقدار تا کنون 1،255 میلیارد ریال جذب شده و پروژه اجرا شده است و سرمایه گذاری باقیمانده مورد نیاز در طرح های اولویت 1 یاد شده از سال 1397 تا سال 1401جمعا به میزان 17 هزار و 717 میلیارد ریال می باشد، و سرمایه گذاری مورد نیاز برای اجرای سایر پروژه های اولویت دو و سه  فاز چهارم توسعه، بر اساس طرح جامع توسعه ظرفیت و زیست محیطی فولاد خوزستان و پس از تصویب نهایی به این مبالغ  اضافه خواهد شد.

معاون برنامه ریزی و توسعه در خصوص تدوین طرح جامع توسعه ظرفیت و زیست محیطی فولاد خوزستان اظهارداشت: گزارشات اولیه طرح جامع توسعه بخش مواد اولیه ، بخش احیا و بخش فولاد سازی با همکاری سه شرکت مشاور خارجی معتبر تهیه شده، و تکمیل و یکپارچه سازی طرح جامع توسعه کل شرکت با تجمیع این گزارشات و با همکاری یک شرکت مشاور داخلی در سال1397 برنامه ریزی شده و در دستور کار قرار دارد.


 نیکوکار

 دستآوردی کم  سابقه و شایان تقدیر در عرصه تولید:

فولاد خوزستان از برنامه تولید سال خود عبور کرد
در یک دستآورد کم سابقه و شایان تقدیر در عرصه تولید، شرکت فولاد خوزستان از برنامه سال خود عبور کرد و شش روز قبل از پایان سال رکورد تازه‌ای در تاریخ تولید به ثبت رساند.
محمد نیکوکار معاون بهره‌برداری با اعلام این مطلب افزود: تولید شمش در فولاد‌سازی از مرز سه میلیون و 700 هزارتن عبور کرد و تولید اسفنجی نیز از مرز سه میلیون و نه صد هزار تن عبور نموده و همچنین تولید گندله سنگ آهن در مواد اولیه نیز از 6 میلیون تن گذشت. به همین خاطر روز چهار شنبه 23 اسفند ماه را باید به عنوان یک روز تاریخ‌ساز در عرصه تلاش فولادمردان فولاد خوزستان ثبت نمود.
معاون بهره‌‍‌برداری گفت: برنامه تولید سال شرکت فولاد خوزستان تا اینجای کار بطور کامل محقق گشته است. وی با تبریک این دستاورد بزرگ به مدیرعامل، تمامی مدیران، کارشناسان و کارکنان افزود: حصول این دستاورد مهم در شرکت فولاد خوزستان، بیش از هرچیز مدیون زحمات کارکنان تلاشگر بخش‌های فولادسازی و احیا مستقیم برای تامین بموقع اسفنجی و نیز کارکنان سختکوش مواد اولیه برای تامین گندله مورد نیاز بوده است که سال دشواری را در تامین مواد اولیه پشت سر گذاشته‌اند. مهندس نیکوکار گفت: تحقق برنامه‌های تولید شش روز قبل از زمان تعیین شده از آن جهت اهمیت دارد که نشان دهنده تلاش، همکاری و همدلی فوق العاده تمام کارکنان در بخش‌های مختلف از جمله پشتیبانی، بهره‌برداری، ستاد، تامین و فروش می‌باشد. 
معاون بهره‌برداری فولاد خوزستان همچنین ضمن تقدیر از تلاش‌های کارکنان در طول دوازده ماه سال 96، پیشاپیش فرارسیدن سال جدید را تبریک گفت و با اشاره به شعار عملیاتی که برای سال 1397 شرکت اعلام شده مبنی بر « مدیریت بهای تمام شده، تولید ایمن و سبز با رویکرد تحول در تکمیل زنجیره ارزش» ابراز امیدواری نمود شرکت فولاد خوزستان به پشتوانه لطف الهی و تلاش یکپارچه مدیریت و کارکنانش در تحقق اهداف و خلق رکوردهای تازه در تولید و عرضه فولاد در سال جدید نیز پیشگام باشد.
 

۲۷ اسفند ۱۳۹۶ ۱۴:۴۵
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۲,۳۵۶
کد خبر : ۲۲۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید