اخبار

انتخابات ترمیم ساختار کمیته تضمین کیفیت TC69

انتخابات ترمیم ساختار کمیته تضمین کیفیت TC69
با حضور دکتر فرزانه خوشنام معاون تبیین اداره استاندارد استان خوزستان انجام شد؛انتخابات ترمیم ساختار کمیته تضمین کیفیت TC69
نشست انتخابات ترمیم ساختار کمیته تضمین کیفیت TC69 ملی متناظر سازمان بین المللی استاندارد برگزار شد.
به گزارش خبرنگار روابط عمومی، این جلسه، به ریاست محمود اکابر رئیس  کمیته تضمین کیفیت   TC69 ( متناظر سازمان بین المللی استاندارد) و مدیر تضمین کیفیت فولادخوزستان با حضور متخصصین تضمین و کنترل کیفیت از سراسر ایران از جمله( فولاد خوزستان – مؤسسه تحقیقات توسعه نیشکر- کشت و صنعت امیر کبیر – سیمان بهبهان – دانشگاه شهید چمران – شرکت معیار دانش پارس – اداره کل استاندارد خوزستان – شرکت فولاد اُکسین – گروه ملّی صنعتی فولاد ایران – نفت پاسارگاد – مؤسسه تحقیقات و آموزش توسعه نیشکر . دانشگاه خاتم الانبیاء بهبهان ) ، روز یکشنبه 13 اسفندماه 96 در سالن کنفرانس طوبی 2 واقع در دویست دستگاه با حمایت مدیریت ارشد، همکاری روابط عمومی، بازرسی و نظارت، خدمات و امور اجتماعی و امورفرهنگی فولاد خوزستان  و با همکاری اداره ملی استاندارد استان خوزستان برگزار شد.
در ابتدای این نشست، محمود اکابر ، ضمن خیر مقدم به حاضران و تشکر از همکارانی که در این نشست حضور داشتند تأکید کرد انجام ترمیم ساختار کمیته، فرصت هایی برای بهبود و توسعه مداوم فرایندهای سازمان است.
بنا بر این گزارش ، دکتر فرزانه خوشنام معاون تبیین اداره استاندارد استان خوزستان با بیان توضیحاتی درباره سازمان جهانی استاندارد ( ISO ) گفت: (ISO) که مقر آن در ژنو می باشد, یک سازمان غیر دولتی بین المللی است که در 24 فوریه سال 1947 تاسیس شد. این سازمان متشکل از موسسه های ملی استاندارد کردن 130 کشور بزرگ و کوچک, صنعتی و در حال توسعه از کلیه مناطق دنیا می باشد. وظیفه اصلی (ISO) توسعه استاندارد کردن و فعالیت های مرتبط در جهان با نگرشی تسهیل کننده نسبت به تبادلات بین المللی کالاها و خدمات, بهبود همکاری در محدوده علمی, فنی, اطلاعاتی و فعالیت های اقتصادی و حمایت از تولید کننده و مصرف کننده می باشد. 
وی افزود : سازمان بین المللی استاندارد (ISO) تدوین استانداردهای فنی و اختیاری را بر عهده دارد. این استانداردها تقریباً شامل کلیه موارد مربوط به تکنولوژی می گردد و نیز کمک به ساخت و عرضه کالاها و خدمات موثرتر, ایمن تر و بهداشتی تر می نماید. استانداردهای (ISO) تجارت و بازرگانی بین کشورها را آسان تر و صحیح تر می کند و به طور کلی از مصرف کنندگان کالاها و خدمات حمایت کرده و زندگی آنها را سهل تر می نماید. به عبارت دیگر اقدامات (ISO) که منتج به موافقت نامه های بین المللی گشته, نهایتا به صورت استانداردهای بین المللی چاپ می شود. 
معاون تبیین اداره استاندارد استان خوزستان اظها دارشت: کمیته های فنی (ISO) متشکل از اعضای فعال (P-member) و اعضای ناظر (O-member) می باشد که وظیفه دارند تدوین استانداردهایی را که ضروری به نظر می رسد, بررسی و مطرح نمایند که ایران نیز جزو اعضای فعال کمیته های فنی می باشد. پس از موافقت اعضا با موضوع پیشنهادی, مدارک علمی و فنی مربوط (Draft Committee) تهیه و بین اعضا توزیع می گردد .
وی افزود : کمیته های فنی (TC  ) از گروه ها یا کمیته های فرعی ( SC ) تشکیل می شود که خود کمیته های فرعی یا متناظر نیز برای انجام کار خود به چند گروه کاری ( WG ) نیاز دارند. در کشور ایران کمیته های متناظر در کنار کمیته ای فنی  تشکیل شده است. 
وی در پایان سخنان خود، ابراز امیدواری کرد که در آینده برای برطرف شدن چند دستگی در استانداردها، به یک اجماع کلی رسیده شود .
در ادامه جلسه انتخابات اعضای SC  های 1 , 4 , 5 , 6 , 7 , 8   از ISO/TC69 صورت گرفت، در حین برگزاری انتخابات، افراد کاندید برای جایگاه های ریاست ، نائب رئیسی و دبیری به ارائه توضیح درباره سوابق فعالیت خود در این زمینه پرداخته و کسب رأی نمودند. 
این گزارش حاکی است، در رأی‌گیری انجام شده ، محمود اکابر مدیر تضمین کیفیت و زینب آهویی ممیز تضمین کیفیت، جایگاه های رئیس و دبیر در گروه فنی TC69   
-  مصطفی فتحی کارشناس آزمایشگاه گندله سازی و محمدرضا جبرییل کارشناس محیط زیست جایگاه های نائب رئیس و دبیر در گرو متناظر SC1: Terminology and symbols ( واژگان نمادین ) 
-  سجاد جلال پور کارشناس بررسی و کنترل مستندات ( تضمین کیفیت) جایگاه نائب رییس در گروه متناظر ( نمونه گیری پذیرشی )  SC5: Acceptance sampling 
سارا منوچهری ممیز تضمین کیفیت جایگاه دبیری در گروه متناظر (کاربردهای آماری و فنون مرتبط برای پیاده سازی شش سیگما )   
SC7: Applications of statistical and related techniques for the implementation of Six Sigma
علیرضا هرمزی نژاد کارشناس بهبود صنعتی و نادیا نارکی کارشناس بهبود صنعتی جایگاه نائب رئیس و دبیر در گروه متناظر ( کاربردهای آماری

و سیستمروش های مرتبط برای فناوری جدید و توسعه محصول )

SC8: Application of statistical and related methodology for new technology and product development
را به خود اختصاص دادند .

در پایان جلسه محمود اکابر مدیر تضمین کیفیت شرکت، از تلاش جهادگرانه همه همکاران در فرایند برنامه ریزی و دستیابی به این توفیق بزرگ اظهار خرسندی نموده و جایگاههای جدید همکاران در سازمان ملی استاندارد را به کلیه کارکنان شرکت فولاد خوزستان تبریک گفت.

 

 حقوق مصرف کننده حقوق مصرف کننده اکابر

۱۴ اسفند ۱۳۹۶ ۰۹:۲۴
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۱,۹۴۳
کد خبر : ۲۲۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید