اخبار

اولین نشست ارتباط با کار‌کنان سال ۱۴۰۳ برگزار شد

نشست معاون و مدیران و منابع انسانی و امور اجتماعی با کارکنان بخش فولادسازی برگزار شد.

نشست معاون و مدیران و منابع انسانی و امور اجتماعی با کارکنان بخش فولادسازی برگزار شد.
به گزارش خبرنگار روابط عمومی، ۵ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در اولین نشست‌ ارتباط با کارکنان، معاون منابع انسانی و امور اجتماعی با همراهی مدیر بخش فولادسازی و جمعی از مدیران منابع انسانی و مسئول روابط کار با کارکنان بخش فولاد سازی دیدار کردند.

عباسعلی تقوی معاون محترم منابع انسانی و امور اجتماعی گفت: خوشحالیم که با توجه به نظرسنجی که در حوزه‌های مختلف صورت گرفته، میزان رضایتمندی کارکنان بهتر شده است، امیدواریم که بتوانیم شرایط موجود را حفظ و بهتر کنیم. تقوی در رابطه با صندوق فولاد گفت: اولویت ما از سال گذشته تا به الان صندوق فولاد می‌باشد، از شش هزار نفر کارکنان رسمی و قراردادی شرکت فولاد خوزستان، هزار و سیصد پنجاه نفر مشمول صندوق فولاد هستند. پرداخت حق بیمه کارکنان مشارک صندوق از ابتدای سال ۱۴۰۲ بر مبنای تامین اجتماعی پرداخت شده است و با پیگیری های در حال انجام، چشم انداز روشنی متصور در مورد این پرونده می باشد. معاون منابع انسانی و امور اجتماعی در خصوص تملک زمین و ساخت مسکن گفت: برخی از کارها نیاز به صبر و شکیبایی دارد. خرید ۴۳ هکتار زمین و تغییر کاربری آن، کار ساده‌ای نیست. تورم و گرانی بر خرید و ساخت مسکن خیلی تاثیر گذاشته است. شرکت درحال انجام کارهای اجرایی در خصوص تغییر کاربری زمین و توافق نهایی می باشد. رضایتمندی همکاران و خدمت گذاری کارکنان در زمینه حل مسکن از اهداف مهم شرکت بوده، که مجدانه در حال پیگیری می باشد. وی ادامه داد: در رابطه با امور رفاهی کارکنان نظیر بن کارت‌های مناسبتی، سالگرد ازدواج‌، تولد، سفرها، رستوران و کمک هزینه معیشتی افزایش قابل توجه ای صورت گرفته است. تقوی درباره تامین نیرو گفت: از نیروهای جدیدالاستخدام شده حدوداً ۵۰۰ نفر برای کار در بخش های معاونت بهره برداری جذب شدند. کارکنان مدرک دومی درون شرکت در آزمون برگزار شده تنها با یکدیگر به رقابت داخلی پرداختند که در آزمون های دو سال اخیر، حدودا ۱۷۰ نفر قبول شدند. تقوی افزود : از کارکنان درخواست می‌شود که کتاب منشور اخلاقی شرکت که مطالب بسیار مفید و شخصیت ساز دارد را مطالعه و برای همکاران خود بازگو نمایند. تقوی در پایان اظهار داشت: معیار و هدف اصلی تیم معاونت منابع انسانی و امور اجتماعی با توجه به تاکید مدیرعامل محترم و هیات مدیره محترم، خدمت به کارکنان مجموعه فولاد خوزستان است چون بر این باوریم هر گاه دغدغه کارکنان کمتر باشد بازدهی بالاتر خواهد بود و بازدهی بالاتر کارکنان، تولید پایدار و سودآوری بیشتر را برای مجموعه به‌دنبال خواهد داشت.

رحیم امیدبخش مدیر امور اداری گفت: تمام تلاش ما بر این بوده که کارکنان دارای بیمه‌ی تامین اجتماعی، با چهار درصد سخت و زیان آور و ۳۵ روز حقوق بازنشسته شوند. وی افزود: مرخصی کارکنان ذیل قانون اداره کار می‌باشد. وام کارکنان، تا سقف ۷۰ الی ۱۵۰ میلیون تومان در سال گذشته بوده و در سال جاری حداکثر وام پس انداز، از ۱۰۰ الی ۲۰۰ میلیون تومان بر اساس میزان پس انداز الف و ب قابل پرداخت خواهد شد. وی درباره مرخصی استفاده نشده افزود: بر اساس قانون اداره کار، ۹ روز بابت هر سال بیشتر قابل انتقال نیست و در چند سال اخیر مازاد بر نه روز مرخصی سال قبل جهت رفاه حال همکاران تا پایان خرداد سال بعد قابل استفاده بوده است. همچنین تمام تلاش منابع انسانی و امور اداری فولاد خوزستان در جهت حل مشکل بیمه کارکنان صندوق فولاد از سال گذشته ادامه داشته و در اولین قدم در سال گذشته با پرداخت مشابه سازی حق بیمه با کارکنان تامین اجتماعی به سرانجام رسید و اقدامات قانونی در مراجع ذی صلاح در حال انجام می‌باشد. کاوه طالبی مدیر خدمات و امور اجتماعی در این جلسه گفت: در سال‌های اخیر، به دلیل استقبال کارکنان محترم از منازل سازمانی و مسائل اقتصادی، صف‌های طولانی برای منازل ویلایی و آپارتمانی رخ داده است. مدیر خدمات و امور اجتماعی گفت: در حال تهیه سفر کارت برای کارکنان محترم شرکت با ارزش تقریبی ۵۰۰ میلیون ریال می‌باشیم که از طریق این کارت می توانند از کلیه خدمات آژانس های مسافرتی در کل کشور و پلتفرم‌های اینترنتی فروش بلیط اقدام به خرید نمایند. طالبی افزود: در حال حاضر دو هتل عباسیه اُم البنین مشهد و هتل فردوس اهواز در حال خدمات رسانی به کارکنان می باشد و در سال جاری هتل الماس در شمال کشور نیز آماده خدمات رسانی می شود. جهانمهر علی نیایی‌فر مدیر سازماندهی و روش‌ها اظهار داشت: در طراحی آزمون های استخدامی چند سال گذشته برای کارکنان داخل شرکت، سهمیه درنظر گرفته شده و بیش از ۴۰ درصد ظرفیت استخدام به کارکنان داخلی اختصاص یافته است. در ‌امتیاز اختصاص یافته به کارکنان عواملی مانند: مدیریت عملکرد، رده شغلی و سابقه کاری موثر می باشند. نیایی فر افزود: در چند سال گذشته رشد قابل توجهی در کارانه کارکنان به منظور حفظ سهم کارانه در مجموع دریافتی و همچنین هدفمند کردن پرداختی ها در راستای افزایش تولید کیفی انجام شده است.  

گزارش خبرنگار ما حاکی است، در این جلسه سوالاتی در خصوص بیمه و بازنشستگی، حقوق و دستمزد، صندوق بازنشستگی، امور خدماتی و رفاهی کارکنان و سفرها، طبقه بندی مشاغل، جذب و استخدام، بهداشت و درمان و بیمه تکمیلی، آموزش و توسعه منابع انسانی مطرح شد که از سوی معاون و مدیران حوزه منابع انسانی و امور اجتماعی پاسخ داده شد.

۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۲:۲۷
تعداد بازدید : ۳۲۸
کد خبر : ۲,۲۰۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید