اخبار

غرفه شرکت فولاد خوزستان در بیستمین سمپوزیوم فولاد ۹۶/کیش

غرفه شرکت فولاد خوزستان در بیستمین سمپوزیوم فولاد ۹۶/کیش
مهندس کشانی: فولادخوستان به‌دلیل محدودیت در صنایع بالادست و پایین‌دست خود، تنهاتولیدات میانی دارد وباید تهدیدات را با خرید معادن و کنسانتره‌سازی به فرصت تبدیل تا موفق‌تر از این عمل کند.
سمپوزیوم فولاد
دکتر عباس نجفی، رئیس هیات مدیره انجمن آهن و فولاد ایران: هدف از برگزاری سالانه سمپوزیوم فولاد و نمایشگاه بین المللی جانبی در کنار آن، ایجاد ارتباط میان مجموعه های فولادی کشور، بررسی یکی از مشکلات پیش روی این صنعت و آشنایی با تکنولوژی های روز است.
🔹موضوع اصلی مورد بررسی در بیستمین سمپوزیوم فولاد کشور، بررسی موانع موجود بر سر راه رقابت پذیری صنعت فولاد کشور است.
🔹امروز در دنیا این سوال مهم مطرح است که پژوهش و نوآوری چه میزان در رفاه اقتصادی موثر است؟
توسعه از ابداعات می آید، ابداع نیازمند تحقیقات است و تحقیقات نیازمند سرمایه گذاری است. از آنجاییکه تحقیقات نیازمند سرمایه گذاری های بالا بوده و دیر بازده است، در بسیاری از کشورها دولت ها در این زمینه سرمایه گذاری میکنند.
🔹شرکت های بزرگ فولادی دنیا همواره درصدی از فروش محصول خود را اختصاص به فعالیت های پژوهشی میدهند که این میزان در سوئد ۴ درصد، انگلیس و چین حدود ۲ درصد است.
🔹ایران پس از ۴۸ سال همچنان نتوانسته در صنعت فولاد کشور به بومی سازی برسد و شاید مهم ترین علت این امر نبود یک مرکز تحقیقاتی مناسب در کشور باشد که سمپوزیوم در سال های اخیر  به دنبال ایجاد این مرکز بوده است.
۹ اسفند ۱۳۹۶ ۰۹:۵۶
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۱,۱۳۵
کد خبر : ۲۱۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید