اخبار

همزمان با روز جهانی استاندارد، افتخاری دیگر برای شرکت فولاد خوزستان رقم خورد.

همزمان با روز جهانی استاندارد، افتخاری دیگر برای شرکت فولاد خوزستان رقم خورد.
در آیین سالانه تجلیل از برترین‌های استاندارد استان خوزستان، از فعالیت های محمود اکابر مدیر تضمین کیفیت شرکت به عنوان نائب رئیس کمیته فنی متناظر فولاد ایران TC17 متناظر سازمان بین المللی استاندارد iso و امیر حسین ‌کَلورَزی رئیس بازرسی جوش و تست های غیرمخرب شرکت به عنوان عضو نمونه تدوین‌گر استاندارد با اهدای لوح تقدیر، در حضور مدیران و نمایندگان واحدهای نمونه استانی در زمینه استاندارد، تقدیر و تجلیل شد.
به گزارش خبرنگار روابط عمومی، این مراسم که با شعار استانداردها، شهرها را هوشمندتر می‌کنند، روز یکشنبه 23 مهرماه 96 در سالن همایش‌های گیت بوستان برگزار شد.
🔹بر اساس این گزارش، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، سودابه یحیی زاده معاون سازمان ملی استاندارد ایران، آیت ا... سید ابوالحسن حسن زاده نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه موقت شهرستان اهواز ، همایون یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، رضا دهدشتی زاده مدیر کل استاندارد استان خوزستان و جمعی از مدیران عامل شرکت های تولیدی بازرسان، متخصصین کنترل و تضمین کیفیت و اعضای فعال در حوزه ترویج استانداردها و کمیته های فنی تدوین استاندارد و محمود اکابر ، امیرحسینی کلورزی و زینب آهوئی به عنوان نمایندگان فولاد خوزستان و جمعی دیگر از مدیران و نمایندگان واحدهای نمونه استانی در این مراسم حضور داشتند.
🔹این گزارش حاکی است، مدیر کل استاندارد استان خوزستان به ارائه گزارش مختصری از فعالیت های انجام شده در سال جاری پرداخت و گفت: بنابر نظر شورای عالی استاندارد اقلامی که مشمول نظارت اجباری استاندارد هستند، زیر نظر اداره‌ کل استاندارد تولید می‌شود. 
🔹سودابه یحیی زاده، معاون سازمان ملی استاندارد ایران گفت: هدف از برگزاری چنین همایش‌هایی را پایش عملکرد، سیاست گذاری، برنامه ریزی و رفع موانع و تهدیدها دانست. وی افزود: نکته بسیار جالب این‌ است که با استفاده از استانداردها، طرح "شهرهای هوشمند" مطرح شد. 
🔹وی با اشاره به اینکه امروزه تنها زبان علمی قابل استناد در دنیا، استانداردها هستند، خاطر نشان کرد: یکی از اصلی ترین وظایف سازمان استانداردها پیگیری سه مسیرتدوین و تجدید نظر استانداردهای ملّی، مشارکت در تدوین استانداردهای بین المللی و ترویج فرهنگ استانداردسازی است. 
🔹یحیی زاده با اشاره به موفقیت کمیته فنی متناظر فولاد خوزستان تصریح کرد: باعث افتخار ماست که شش عنوان از 35 پیشنهادات حوزه استانداردسازی، در حوزه فولاد بوده است.  کمیته فنی فولاد متناظر فولاد TC17، یکی از بهترین و فعالترین کمیته‌های ما در سطح کشور است و سالیان متمادی است که اعضای این کمیته با سازمان استاندارد همکاری تنگاتنگی داشته و دارند. امسال نیز کمیته فرعی شماره یک( SC1) , نشست کمیته فنی TC17  فولاد را در ایران برگزار نمودیم که با استقبال خوبی برگزار و دستاوردهای قابل توجهی داشت که به نوبه خود از تمامی مسئولان ، ومتولیان شرکت فولاد خوزستان و دانشگاه شهید چمران تشکر می کنم. 
آیت ا... سید ابوالحسن حسن‌زاده نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه موقت شهرستان اهواز در سخنانی با توصیه به مسئولان سازمان استاندارد گفت: افراد در سازمان استاندارد کشور و استان نباید نفوذپذیر و سفارش‌پذیر باشند. اگر کالایی شاخصه های استاندارد را ندارد، به توصیه بنده و شخص دیگری و هر دستگاه و نهاد، نباید پذیرفته شود. سالم سازی و استاندارد سازی در درون سازمان باید حفظ شود تا اطمینان و اعتماد عمومی بیشتر و بهتر شود. 
🔹امام جمعه موقت اهواز با اشاره به نقش استاندارد در اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: شعار اقتصاد مقاومتی را باید در عمل نیز پیاده کنیم، نه صرفاً در شعار! زمانی که مردم تشویق به خرید کالای داخلی می شوند اما اجناس وارداتی خارجی، از نظر کیفیت و قیمت مناسب تر از اقلام تولید داخل باشند، مصرف کننده خواهان جنس خارجی خواهد بود. اگر سازمان استاندارد آن‌گونه که وارد شده، این اطمینان را به مردم بدهد که هرکجا نشان استاندارد را مشاهده نمودند، کالای مورد نظر مطلوب است و دارای کیفیت واقعی است، دیگر نیازی به تبلیغ برای خرید کالای داخلی نیست.

🔹همایون یوسفی نماینده مردم شهرستان اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شتاب رشد اقتصادی از زمان پیوستن به نظام استاندارد گفت: استاندارد با تکیه بر علوم پایه و فناوری‌هاست که در جهت اقتصادی و اجتماعی و توسعه همه جانبه ی کشورها می‌تواند قدم بردارد. از طرفی در هر کجای دنیا، نظام استاندارد بیشتر رعایت شده، توسعه بیشتری در سایر بخش‌ها نیز پیدا کرده است.

 نماینده مردم اهواز در مجلس افزود: شاید در نگاه اول، وظیفه سازمان استاندارد تنها حفظ حقوق مصرف کننده به‌نظر بیاید، اما اگر به طور دقیق تر نگاه کنیم، خواهیم دید که تولید کننده استفاده بیشتری از نظام استاندارد می‌برد. در واقع نظام استاندارد در جهت افزایش امنیت اجتماعی و حفظ حقوق شهروندی می‌باشد. هرجایی که بخواهیم، حقوق شهروندی را افزایش دهیم و ابعاد آن را توسعه ببخشیم، نظام استاندارد کمک کننده است. در برنامه توسعه ششم، قانون‌های مناسبی برای سازمان استاندارد تصویب شد و با هماهنگی وزارت بهداشت و سازمان ملی استاندارد در جهت اجرایی کردن قوانین مذکور اقدام شد.

🔹در پایان مراسم از واحد های نمونه استانی و همچنین از فعالیت های محمود اکابر، مدیر تضمین کیفیت شرکت و نائب رئیس کمیته فنی فولاد ایران (TC17) و امیر حسین‌کَلورَزی، رئیس بازرسی جوش و تست های غیرمخرب شرکت (عضو نمونه تدوین‌گر استاندارد) با اهدای لوح تقدیر، در حضور نمایندگان 18 واحد نمونه استانی در زمینه استاندارد تقدیر و تجلیل شد.

🔹گفتنی است رضا شیخ الاسلامی ، شاهرخ درویشعلی زاده، امیر حسین کلوزری، وحید ظریف، محمود یاقوت پور، عبدالرضا جابری، دایوش دانیالی و زینب آهویی از اعضای کمیته های فرعی متناظر فعال از شرکت فولاد خوزستان می باشند.



۲۴ مهر ۱۳۹۶ ۱۵:۱۳
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۱,۴۵۴
کد خبر : ۱۴۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید