اخبار

تکمیل زنجیره های بالادستی و پایین‌دستی در اولویت کار فولاد خوزستان

تکمیل زنجیره های بالادستی و پایین‌دستی در اولویت کار فولاد خوزستان
مهندس محمد کشانی مدیرعامل شرکت در نشست کمیته راهبری اعلام کرد
تکمیل زنجیره بالادستی و پایین‌دستی در اولویت کار فولاد خوزستان
مهندس محمد کشانی مدیرعامل فولاد خوزستان در اولین نشست  خود  بعدازظهر سه شنبه 11 مهرماه  این مطلب را در سالن کنفراس ساختمان مدیریت عامل، در جلسه راهبری شرکت خطاب به معاونین و مدیران شرکت بیان کرد.
به گزارش خبرنگار روابط عمومی، مهندس کشانی در تشریح بیان خود اظهار داشت: در استراتژی ابتدایی شرکت فولاد خوزستان ، باید تکمیل زنجیره بالادستی و پایین دستی در اولویت کار قرار بگیرد. در جلسات متفاوت مسئولین آن‌ها مشخص شده، امّا برای تصمیم سازی و اجرای برنامه‌ها، درگیر بودن تمام عزیزان درتمام لایه‌ها الزامی است.
مدیرعامل فولاد خوزستان در ادامه سخنان خود، با اشاره به اینکه دیگر امکان توقف برای شرکت وجود ندارد، افزود: باید سعی در بقای خود در بازار بنماییم . اگر بخواهیم سخن را از سوی H.S.E شروع کنیم، تأمین با حفظ کیفیت، امّا به ظرفیت برای تمامی واحدها الزامی است.یعنی اولویت بر مبنای کیفیت است.
وی همچنین با اشاره به نیروی انسانی به عنوان سرمایه اصلی شرکت گفت: اولویت بندی به گونه ای شده که در بخش گندله سازی بتوانند عملیاتی انجام بدهند که مسائل آسیب‌رسان روی  سایت و نیروی انسانی که در معرض آن قرار دارد، تدابیری اندیشیده شود که به حداقل برسد تا به این دلیل که ما باید به روند تولید خود ادامه بدهیم. امّا از آن‌ طرف نیروی انسانی مهمترین سرمایه شرکت ما به شمار می‌آید. باید کیفیت تولید به حدّی برسد که کمترین خطر ممکن برای کارکنان شرکت بوجود آید. اینکه به‌چه میزان برسانیم، مطلبی است که باید با استفاده از مشاورین داخلی و خارجی بر روی آن بحث و بررسی انجام شود. 
مهندس کشانی خاطرنشان کرد:  H.S.E خط‌قرمز ما است و باید ایمنی ، بهداشت و محیط زیست، سرلوحه کمیته راهبری قرار بگیرد. هر تصمیمی میگیریم، این محوریت باید در آن تصمیم گیری دیده شده باشد. ما بدون ایمنی و بهداشت مناسب، رضایت‌مندی درستی از سوی همکاران دریافت نخواهیم کرد.
وی افزود: به همکارانی که دست اندرکار H.S.E هستند، تأکید می کنم، حتماً افسران ایمنی را تشکیل دهید. زیرا قدرت واحد ایمنی به اندازه ای است که می‌تواند تولید را تحت‌الشعاع قرار دهد. عوامل پیشگیرانه، باید به اندازه‌ای باشد که حوادث را به صفر برساند. این مطلب جزو مطالبات واحد H.S.E می‌باشد که توسط نظرسنجی های آغاز هر سال به واحد توسعه و برنامه ریزی برای تصمیم گیری درطول سال آینده ارسال شود.
وی طرح تشویق و تنبیه را الزام آور دانسته گفت: من هموار تشویق را مقدم بر تنبیه می دانم. از معاونت منابع انسانی درخواست می نمایم، با وجود تنبیه اگر بتوانیم تشویق مناسبی داشته باشیم، اعتقاد من بر این است که تأثیر مناسبی بر تنبیه خواهد داشت. در بحث کارکنان ، آموزش یکی از مهمترین کارها بشمار می‌رود. باید به مسئله ارتقاء کارکنان و جانشین پروری، اهمیت بیشتری بدهیم و جدی بگیریم. درخواست من این است که در این رابطه تدبیر و نیاز سنجی لازم انجام شود که با فرا رسیدن زمان بازنشستگی کارکنان باتجربه با مشکل روبرو نشویم.
وی تاکید نمود:تصمیم و اراده براین‌است که در چارت سازمانی، تا لایه های پایینی، حس مسئولیت پذیری شکل گرفته باشد. یعنی سعی کنیم خاکریزهای خود را خراب نکنیم. کسانی که در لایه سرپرست هستند، مشکلات، در لایه سرپرست حل شود و سطوح بالاتر منتقل نشود یا در سطح مدیر و نهایتاً معاون بیشترین سعی خود را در برطرف نمودن مشکل بنمایندو اگر توان تصمیم گیری در واحد مربوطه نبود، لایه های بالاتر می‌تواند مشاوره خوبی برایشان باشد.   
کشانی با اشاره به روند کاهشی فروش در شش ماهه دوم یاد آور شد: تدابیر رفتار با بازار به دست مدیران شرکت است . باید به گونه‌ای عمل شود که کاهش پیش‌بینی شده به حداقل برسد. انتظاری که از مدیریت و کارکنان واحد فروش وجود دارد،این است که بتوانند برنامه ریزی بلندمدتی برای وصل شدن به شرکت های مصرف کننده و تنوع مشتریان داشته باشند تا بشود بحث تریدرها را برای رسیدن به محل‌ های مصرف و بازار پایدار مدیریت کنیم . 
مدیر عامل با اشاره به امکان کار زیاد در بخش خرید اظهار داشت: سود در خرید مناسب، وجود دارد. توصیه ای که به واحد خرید می شود، تنوع در انتخاب پیمانکاران است و ارزیابی عملکرد دوره‌ای می باشد. اگر ما بتوانیم از منابع معتبر، مواد با کیفیّت ، با قیمت مناسب و زمان مناسب خریداری نماییم، در سود آوری و قیمت تمام شده می توانیم درباره بهای تمام شده و هزینه  بعنوان یک اولویت در جلسه ای جداگانه بررسی خواهد شد. گزارش‌ها از واحد مالی استخراج خواهد شد، اما ورود آن در واحد های مربوطه می باشد که قیمت ها به آنها گفته خواهد شد و همکاران برنامه کاهش قیمت تمام شده را سرلوحه کار خود قرار بدهند. 
وی گفت: با گزارش منابع و مصارف ملاحظه نمودید.


  باتوجه به اینکه فروش تحت الشعاع قرار گرفته بعضی از مصارف ما همواره مانند( حقوق، دستمزد، آب، برق . . . ) یکسان است. و این موارد جزو اولویت ها قرار دارد و حد اقل ها را در لیست پر نموده است. اما چیزی که در بخش پیمانکاران می توان رعایت نمود، این است که سطح اعتبار خود را بالا ببریم. وقتی ما 5 هزار میلیارد تومان خرید سالانه داریم پس حداقل باید یک اعتبار مناسب در بازار داشته باشیم، در بهترین حالت باید سبک پرداخت بازار خود را مدیریت نماییم که اگر روزی با چنین شرایطی برخورد نمودیم دچار مشکل نشویم. 


کشانی با توجه به شرایط جغرافیایی گفت: در بحث مدیریتی، محدود به محدوده شرکت نیستیم. تعاملات درون و برون سازمانی، برای ما در اولویت قرار دارد. ضمن تعهد به کارکنان داخلی، نسبت به استان نیز متعهد می باشیم . ما نمایندگان فولاد خوزستان در سطح جامعه هستیم که ضمن تعامل با پایین دستی، باید احترام متقابلی نسبت به شهروندان استان خوزستانی ایفا کنیم. 
 مدیر عامل فولاد خوزستان، درباره مبحث اقتصادی گفت: برای تکمیل زنجیره سرمایه گذاری، نیاز به نیروهای توانمندتری هستیم . امروزه باید به سمت معادن و خرید سهام و بازار هدف حرکت کرد. وی با اشاره به مدیریت منابع مالی اذعان داشت: به صرف این‌که ورودی از محل فروش باشد و هزینه بکنیم، قابل قبول نیست. امروزه باید از پول‌های دیگری نیز استفاده بکنیم که در مدیریت منابع مالی، باید دیده شود و به‌عنوان پیشنهاد به لایه ارائه شود. 
کشانی با اشاره به گزارش سند چشم‌انداز راهبردی شرکت، از حاضران در جلسه درخواست نمود که ارائه گزارش ها از طرف واحد ها، بر اساس شاخص های سند راهبردی باشد. تا باتوجه به آن بررسی شود که چه مقدار از چشم انداز ، پیش برده شده، انحراف آن مثبت و یا منفی می باشد و در صورت انحراف منفی، برنامه جبرانی خود را تا پایان سال پیاده سازی کنیم تا در انتهای سال، انحراف به صفر برسد. 
وی ادامه داد: برای چهار ماهه آخر سال نودو شش، تمام زنجیره در بودجه شرکت دیده می شود. 
مدیر عامل افزود: فولادشادگان، جزو واحد تولید آهن اسفنجی ما می باشد، تمام دغدغه و  تلاش ما باید به مرحله تولید و بهره برداری رسیدن آن شرکت باشد.
شرکت فولاد خوزستان ، بعد از این قرار است بصورت هلدینگ اداره شود.فارغ از اینکه شرکت توسعه فراگیر،خود شرکت های زیر گروه دارد، اما در بحث تولید،هزینه ها و سیاست گذاری، فولاد خوزستان نقش راهبردی را به عهده دارد سیاستی که در ابتدای سال تدوین می کند،به شرکت های زیر گروه ابلاغ خواهد کرد.اگر شخصی در شرکت فولاد خوزستان پستی دارد،در حقیقت پست وی هلدینگ خوزستان است و جدای از یکدیگر نیستند . سرآمد همه ی این ها نهایتاٌ در سودآوری شرکت لحاظ میگردد.پس سیاست گذاری آن از طریق هیات مدیره فولاد خوزستان تدوین میگردد و در ابتدای سال آینده ابلاغ خواهد شد.
مهندس کشانی در پایان سخنان خود ضمن تقدیر از تمامی تلاشگران در شرکت فولاد خوزستان گفت:گزارش هایی که واحدها ارسال میکنند با دقت مطالعه می شود و در صورت انحراف درخواست برنامه جبرانی میگردد.این مسیر نیست مگر اینکه ، برای به حداقل رساندن مشکات،واحدها توسعه و برنامه ریزی ،طرح مناسبی برای ادامه سال 96 و ورود به سال 97 ارائه نماید که قابلیت اندازه گیری داشته باشد. صرف اینکه ما به این مقدار از تولید رسیده ایم و فلان  مقدار دیگر باقی مانده، بدون شناسائی انحرافات و برنامه جبرانی، قابل قبول نیست. مسئولیت واحد برنامه ریز، دقیقا نظارت و ارائه گزارش تحلیلی،پایش و برنامه جبرانی برای مدیریت می باشد .


۱۲ مهر ۱۳۹۶ ۰۹:۲۷
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۲,۰۶۹
کد خبر : ۱۳۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید