اخبار

اتصال شرکت های صنعتی فولاد اکسین و شادگان به حمل و نقل ریلی کشور

اتصال شرکت های صنعتی فولاد اکسین و شادگان به حمل و نقل ریلی کشور
عضو هیئت مدیره راه آهن کشور گفت: اتصال شرکت های صنعتی فولاد اکسین و شادگان به خطوط حمل ونقل ریلی از مهمترین اولویت های راه آهن است.
به گزارش خبرنگار روابط عمومی، نشست مشترک بررسی طرح استقبال شرکت های فولاد اکسین و شادگان و شبکه ریلی سربندر به شانتینگ یارد (راه اهن ناحیه جنوب)، روز دوشنبه بیستم شهریور ماه با حضور هیئتی متشکل از مسئولین حمل و نقل ریلی جمهوری اسلامی ایران و قائم مقام مدیرعامل فولاد خوزستان، مهران خرم نیا معاون برنامه ریزی و توسعه، سید کمال مدیحی معاون خرید، کامران بهمنی مدیر بخش خدمات صنعتی و جمعی دیگر از مدیران و مسئولین حمل و نقل صنعتی  در سالن پذیرایی مهمانسرای نور برگزار شد.
🔺سعید رسولی، عضو هیئت مدیره راه آهن کشور گفت: اتصال مراکز عمده بار به خطوط ریلی از اهداف راه آهن است و همیشه این مسئله از اهمیت خاص و ویژه ای برخوردار بوده است.
🔻وی با تأکید بر اینکه از 80 بند سیاست های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری ، 2 بند آن به حمل ونقل ریلی اختصاص دارد، افزود: در بند 25 سیاست های کلی نظام به اتصال مراکز عمده بار به خطوط ریلی اشاره شده است.
🔺همچنین عضو هیئت مدیره راه آهن کشور در این زمینه تصریح کرد: اتصال سربندر به خرمشهر از طریق خطوط ریلی، ازجمله برنامه های دیگر راه آهن کشور است و به همین منظور تیمی تشکیل شده است. وی یادآور شد: در مشارکت با فولاد خوزستان ضروری است صرفه اقتصادی و رقابت پذیری را برای این صنعت در نظر بگیریم.
رسولی بیان داشت: در برنامه ششم توسعه، سهم راه آهن از حمل ونقل بار از مسافر 20 درصد تعریف شده است. مطابق با پیش بینی ها، سال جاری 62 میلیون تن بار از طریق خطوط ریلی جابجا می شود که این رقم در سال 95 حدود 40 میلیون تن است. رسولی با اشاره به مهیا کردن شرایط جهت تسهیل حمل ونقل تصریح کرد: خطوط ریلی، جاده ای و دریایی استان ظرفیتی کم نظیر است و مسأله مهم فراهم نمودن شرایط لازم به منظور تسهیل حمل ونقل مواد اولیه برای این صنعت است.
🔻کامران بهمنی، مدیربخش خدمات صنعتی نیز با اشاره بر اهمیت حمل ونقل ریلی که مورد تأکید ویژه مسئولین کشوری و استانی است، خاطرنشان کرد: از دیرباز همکاری های بسیار تنگاتنگی میان فولاد خوزستان و راه آهن جمهوری اسلامی ایران بوده است و با اشاره به افزایش ظرفیت مواد اولیه فولاد برای ارسال محصولات، حمل و نقل ریلی فعلی پاسخگوی این حجم جابجایی را ندارد. وی با توجه به تبعات حمل ونقل جاده ای، توجه واهتمام لازم را بر توسعه و گسترش حمل ونقل ریلی یک اصل مهم و ضروری دانست.
در ادامه این نشست، نوراله بیرانوند معاون بهره برداری و سیر و حرکت راه آهن تصریح کرد: راه آهن با صنعت فولاد خوزستان همچون یک شریک اقتصادی همکاری خواهد داشت و شرایط و تسهیلاتی را برای صنایع فولاد خوزستان فراهم کرده که قطعاً در راستای تامین منافع آن خواهد بود و یکی از تسهیلات راه آهن فراهم آوردن بازار رقابتی برای صنعت فولاد خوزستان است.
🔺وی با اشاره به این که انتظار می رود تعهد به حمل بار از سوی این شرکت وجود داشته باشد اظهار داشت: راه اهن بر مبنای تعهد صورت گرفته اقدام به سرمایه گذاری میکند.
🔻این گزارش همچنان حاکی است، عبدالکریم درویش زاده، مدیر راه آهن جنوب بیان داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر یک میلیون و 33 هزار تن شمش فولاد به بندر امام منتقل شده است.
🔺وی گفت: همکاری صنایع فولاد خوزستان با راه آهن منافع مالی این صنعت را بهتر تأمین می کند و اداره کل راه آهن جنوب، آمادگی حمل کل شمش صنعت فولاد به بندر امام را دارد.

 

 

ریل ریل

۲۱ شهریور ۱۳۹۶ ۱۵:۳۲
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۱,۴۱۷
کد خبر : ۱۲۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید