اخبار

بازار تابستانی فولاد داغ شد،شمش فولاد خوزستان رکوردشکنی کرد

بازار تابستانی فولاد داغ شد،شمش فولاد خوزستان رکوردشکنی کرد
عرضه امروز شمش فولاد خوزستان در بورس کالا ، با رقابت خریداران مواجه شد به طوری که قیمت پایه از 1660 تومان به میانگین 1684 تومان رسید.
به گزارش روابط عمومی به نقل از چیلان ، عرضه 20 هزارتنی شمش فولاد خوزستان در بورس کالا امروز در 4 پارت مورد معامله قرار گرفت که 5 هزار تن آن با حداکثر قیمتی 1693 تومان، هزار تن با قیمت 1686 تومان، 10 هزار تن با قیمت 16811 رالر و 4 هزار تن هم فقط با اختلاف یک رالا کمتر در قیمت 16810 رالم معامله شد.

 

 

با توجه به نیاز نوردکاران به تامین شمش و افزایش ٢٠ دلاری قیمت های جهانی انتظار می رفت عرضه امروز با رقابت جدی خریداران روبرو شود که همین طور هم شد و با اختلاف یک ریالی ١٠ هزار تن از شمش عرضه شد.‏بر این اساس از دقایقی پیش نرخ فروش سایر تولیدکنندگان شمش و همچنین میلگرد هم رو به افزایش گذاشته است. عرضه امروز شمش خوزستان ادامه روند صعودی قیمت فولاد را تضمین کرد.
 

 

از سوی دیگر جهاندار شکری، یکی از اعضای انجمن تولیدکنندگان فولاد با استقبال از عرضه امروز شمش فولاد خوزستان  گفت: این عرضه و معاملات انجام شده باعث ایجاد آرامش در بازار می شود و همین که نوردی ها مطمئن شوند که شمش در بازار موجود است و شرکت های ذوبی می توانند به تقاضای بازار جواب مثبت دهند و نیازی به واردات نیست، خود یک عامل ثبات دهنده و ارزشمند است.

 

وی افزود :این عرضه و حجم معامله آن از این جهت سودمند است که شرکت های نوردی نگران کمبود شمش در بازار داخل نباشند. این عضو انجمن تنها راهکار اثربخش را تفاهم و مذاکرات منطقی و دوستانه در بین اعضای انجمن برای ایجاد سود منطقی در زنجیره  فولاد از جمله ذوب و نورد دانست و آینده تأمین شمش را روشن ارزیابی کرد،  امیدواریم این روند را ادامه پیدا کند و سایر شرکت های ذوبی هم عرضه داخلی خود را افزایش دهند. 

۲ اَمرداد ۱۳۹۶ ۱۴:۴۲
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۱,۸۸۵
کد خبر : ۱۰۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید